Nikola Badger е новото предложение във все по-нарастващия сегмент на електрическите пикапи. Моделът хвърля ръкавица към конкуренти като Tesla Cybertruck, Rivian R1T, електрическият Ford F-150 и възраждащият се Hummer на ток.
Машината е дело на производителя на водородни камиони Nikola Motor и за момента е само концепция, но скоро би трябвало да се появи и като сериен модел. И изглежда и звучи повече от обещаващо.
Nikola Badger ще използва комбинирана система за задвижване. Електромотори на двата моста ще се захранват от батерия с капацитет 160 kWh, плюс 120-киловатова водородна горивна клетка. Така, базовият пробег с батерия ще е 480 км, а в комбинация с клетките ще скочи двойно – над 960 км.
Мощността на пикапа ще е 455 к.с., но с възможност за пиков „бууст“ от 906 к.с. и въртящ момент от 1300 Нм. Така, Badger ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди, а максимална скорост за момента не се споменава.
Освен динамичен, новият пикап ще е и практичен. Дължината на машината е 5900 мм, като товарният отсек е с ширина от 1560 мм. В салона ще има 5 места, а камионетката ще може да тегли над 3,6 тона, при това – и при сериозен наклон.
На борда е налична и система за захранване с електричество на външни електроуреди, и то със сериозна мощност – 15 киловата. С нея, могат да се захранват различни уреди в продължение на до 12 часа, даже и при минусови температури.
Идеята на Nikola Motor е новият пикап да бъде произвеждан в завод на друг автомобилен производител. Вече се появиха информации, че най-вероятно компанията ще си партнира с Fiat Chrysler Automobiles, благодарение на топлите връзки с Iveco, които си партнират с Nikola.
Това от своя страна, дава надежди, че скоро ще има и електрически пикап RAM, който да е на базата на Nikola Badger.