И Nissan Patrol, и Mitsubishi Pajero са две от легендите в света на офроуд возилата. Дълго време двете машини властваха по пазарите, заедно с други мастодонти като Toyota Land Cruiser, на както всички останали всъдеходи, започнаха лека-полека да преместват фокуса си от извън пътя към него.
Всъщност, Mitsubishi Pajero все още се произвежда в подходяща за офроуд комплектовка, но пазарите му постоянно се свиват. Подобно е и положението с Nissan Patrol, като последната му версия Y62 е нищо повече от масивен паркетник, а популярната и у нас Y61 се предлага успоредно, само на няколко пазара.
И докато за потребителите в страни със слабо развита пътна мрежа, придобиването на способен офроудър е есенциално, то за автомобилните производители предлагането на такива машини, при това в ограничен тираж не е изгодно. Това, всъщност важи за всякакви нови автомобили и решението е намерено в споделянето на платформи (и двигатели) между различните марки, което съкращава разходите значително.
Най-ярък пример за горепосочената синергия е алиансът Renault – Nissan. От известно време, част от този конгломерат е и Mitsubishi, а политиката за споделени платформи със сигурност е валидна за марката, особено важно – в сегмента на всъдеходите, където се очакват множество съвместни проекти. Така, можем да очакваме съживяване на Mitsubishi Pajero с ново поколение, което пък от своя страна да е разработено на базата на Nissan Patrol.
Дали ще очакваме ново Pajero с гените на Y62, или предстои разработването на изцяло нова генерация „близнаци“ предстои да разберем. От двете фирми нито отричат, нито потвърждават подобни ходове, но лаконичния коментар на шефа на Mitsubishi в Австралия Джон Сньорело, че марката със сигурност ще се възползва от предимствата на такъв сериозен съюз, ни карат да сме обнадеждени за бъдещето на популярния всъдеход. Австралия е най-силният пазар за Pajero, където машината продължава да се харчи като топъл хляб, въпреки че актуалният модел е на цели 15 години, така че надежда има…