Daimler представи най-новия си тежкотоварен оф-роудър Unimog U5000 6×6. Третият задвижващ мост на 6х6 версията на Unimog значително разширява обхвата на Mercedes-Benz за работа при тежки условия. Товаримостта нараства значително до около 10 тона и моделът вече може да се използва за най-разнообразни задачи, като транспортиране на тежки товари или цели автомобили.
Отлично сцепление и добра маневреност куплирани с торсионно гъвкаво шаси, 6х6 задвижване с портални мостове, блокажи на диференциалите, осем предни и шест задни предавки и радиус на завой около 19,5 м са основните характеристики на Unimog U5000 6×6.Като опция може да се поръча система за следене и промяна на налягането в гумите.
Когато е разтоварен, Unimog U5000 6×6 тежи точно 7,24 тона. Общата дължина на рамата е 7400 мм. Колесната база е 3900 + 1400 мм и е с отлични преден и заден надвеси – всеки по 1050 мм. Третият задвижващ мост е монтиран от партньорската фирма Paul, базирана в Пасау. Дизайнът на шасито осигурява клиренс от 480мм.
За борба с горските пожари върху Unimog могат да се натоварят резервоари с капацитет 7000 л, а благодарение на височината си машината се справя и с наводнения, газейки в 1,2 м вода.
Ергономичният дизайн на седалките и разположението им върху нисковибрационна площ осигуряват комфорт и сигурност. Като алтернатива се предлагат и специални контейнери със седалки за пърници, като по този начин Unimog може да натовари 30 души.
Триосият оф-роудър е и приятелски настроен към околната среда. Благодарение на BlueTec технологията стандартният OM924LA двигаел, развиващ 218 к.с. и 810 Nm, покрива Euro 5 нормите. За специални пазари и по специални поръчки двигателят може да бъде предложен като Евро 3.