След третото място през 2014 г. и удовлетворителни резултати от многобройните тестове, заводският отбор Yamaha Racing Rally Team Yamalube заяви сериозни намерения за победа в най-трудното рали рейд състезание в света. Пилотите Оливие Пен, Алесандро Ботури и Микаел Метж ще подкарат чисто нови машини WR450F Rally, които ще им позволят да покажат потенциала си на рали Дакар 2015. След напускането на отбора от Сирил Депре, сега всеки един от тримата (поне в началото на ралито) ще има равен шанс до покаже най-доброто от себе си в пустинната класика.
Новият Yamaha WR450F Rally е съвсем различен от предишния YZ450F Rally и предлага единичен карбонов горивен резервоар, за разлика от този на предшественика си, разделен на пет клетки, но със същата вместимост. След октомврийските тестове пилотите са единодушни, че с това разпределение на горивото се постига оптимално разпределение на общия баланс на машината. Новакът е и по-компактен, съответно по-лесен за маневриране.
Има и още: електрически стартер и 6-степенна трансмисия. И всичко това не нарушава общата маса. Ауспуховата система е разработена от Akrapovic. И накрая остава субективният фактор – външният вид, който според нас е доста по-атрактивен и модерен.
Технически характеристики Yamaha WR450F Rally:
Двигател – 450 куб. см., водно охлаждане, едноцилиндров с електрически стартер. Специален модифициран колянов вал, състезателна изпускателна система, препрограмируемо ECU, 6-степенна трансмисия.
Шаси – фабрично плаващо рамо (с воден резервоар), карбонов горивен резервоар, карбонов еърбокс, карбонов обтекател, KYB фабрично окачване отзад, KYB Std предна вилка с Yamaha Factory Team настройки, Motomaster преден спирачен диск (300 мм), Motomaster заден спирачен диск (245 мм), Haan предни и задни джанти, Michelin гуми, MigTEC стойка за роудбук, Acerbis ръкохватки, Kudvek стикери.