Peugeot 308 R HYbrid е хардкор версия на популярния френски хечбек, загатната през 2013 година от концепцията 308 R. Тупалката, притежаваща обща мощност от 500 к.с. и хибридна 4×4 система лично за нас е отговор на хвърлената ръкавица от Ford Focus RS, който за първи път в историята на „синия овал“ също предлага задвижване на четирите колела.
Peugeot 308 R HYbrid е с дизайнерски заемки от представения в Париж миналата есен концептуален кросоувър Quartz, който също обещаваше 500 „кончета“. новата тупалка е с раздути калници, 19-инчови колела, големи въздухозаборници и запомняща се синя окраска.
В сърцето на Peugeot 308 R HYbrid е плъгин система, комбинираща три източника на мощност, като всеки може да задвижва автомобила независимо от другите. Или накратко – 4-цилиндров 1,6-литров бензинов двигател и два електромотора. Последните са с мощност от 115 к.с. всеки и поставени на предния и задния мост, осигурявайки по този начин задвижване и на четирите колела. Комбинираната мощност на цялата система е 500 к.с. и 730 Нм. Резултатът според Peugeot е “ семеен хечбек с динамиката на суперкар“. Изразено в цифри, Peugeot 308 R HYbrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди и развива електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч. При това, с еимисии СО2 от едва 70 гр/км.
Хибридната система на Peugeot 308 R HYbrid е с 4 задвижващи режима: Hot Lap, разкриващ пълния потенциал на 500-те коня и 730 Нм, Track с 400 к.с. и 530 Нм, Road с 300 к.с. и 400 Нм и електрическия ZEV, използващ приоритетно задния електромотор, но с помощта и на предния според натиска върху педала на газта.
Горещият хечбек ще бъде представен на автосалона в Шанхай, а все още няма информация за цени и лансиране на пазара. Болидът е разработен в тясно сътрудничество с Peugeot Sport.