Маратонът Breslau Poland 2013 е към своя край, с последния специален етап край полския град Жаган. Преди него, обаче, ще ви резюмираме какво се случи през последните два дни, тъй като технически проблеми забавиха достъпа ни до интернет.
Етап 5 на Breslau Poland 2013 бе последния в огромния танкодрум край Дравско, след което керванът на ралито се отправи на юг. Отсечката, първоначално планирана като 250-километрова, бе съкратена със 150 км заради непреодолими препятствия по маршрута. Това даде глътка въздух на участниците, за да могат да се подготвят за дългия път към Жаган, или да ударят някоя и друга бира в рали-бара на състезанието. Но не всички – доста машини отвисяха по трасето с тежки повреди, а голяма част от тях приключиха участието си. Сред мотористите пък се заформи своеобразна секта на бинтовани ръце и рамена… Така, стартовият списък за знаменития маратонски етап „Ханибал” пооредя.
Победители за деня в различните категории станаха съответно Рико ван дер Санден, Джим Марсден (Gigglepin Defender 4×4), Удо Хеденрайх (Unimog) Харалд Шемниц (IFA).
Знаковият за Breslau Poland 2013 етап „Ханибал” предложи на участниците 500-километра, половината от които състезателни. Тази година, маратонската отсечка бе по-скоро бърза, отколкото екстремна. Въпреки това, и тук немалко машини приключиха участието си в състезанието.
Доста оспорвана е битката при мотоциклетите, но като едноличен лидер се очертава холандецът Хенк Кнуйман (КТМ), който спечели етап 6 на Breslau Poland 2013 и има добра преднина, въпреки натиска от основните си конкуренти.
При четириколките, атрактивно каране прави тимът от Латвия, с 3 чисто нови машини Honda, които са без тунинг и дори роудбк четец. Така, пилотите карата с роудбук в една ръка и дават газ с другата, въпреки което са в челната десетка(!). Всъщност, двама от юнаците са ни добре познати от Breslau Balkan, където взеха бронзовия медал в категория „крос-кънтри автомобили”. Иначе, победител за деня стана Ремидус Куси, който изненадващо отстрани доскорошния несменяем лидер в генералното класиране Мацей Маркиевич . Маркиевич имаше доста технически проблеми, което означава, че титлата май ще му се размине.
В клас SSV на Breslau Poland 2013 Кристоф Куртен (Polaris) рано-рано уби интригата и е безапелационен лидер в генералното. Днешният кратък етап едва ли може да обърка плановете на французина за титлата в категория „брамбазък”.
При автомобилите, Джеймс Марсден (Gigglepin) спечели и „Ханибал”, но Мартин Хеле продължава да води в генералното класиране и май няма намерение да даде титлата на друг, предвид комфортната си преднина. Подобна е ситуацията и при по-малките камиони, където Удо Хейденрайх властва в генералното, пускай фандък за етапна победа на някои от конкурентите си.
Що се отнася за най-големите – камионите с тегло над 7,5 тона, Харалд Шемниц и неговата IFA са безпощадни – печелят етап след етап по пътя към поредната си титла в рали „Бреслау”.