Тестваният от нас Ford Ranger е с 2,2-литровия двигател с мощност 150 к.с. при 3700 об/мин и въртящ момент от 375 Нм при 1500 об/мин. Агрегатът е с новата автоматична 6-степенна скоростна кутия, със спортен режим и възможност за ръчна смяна на предавките. Приятно впечатление прави фактът, че противно на очакванията ни, автоматикът не е традиционно заспал, а реагира сравнително адекватно , макар да е далеч от 8-степенния ZF на Amarok и да продължава да притежава онази турбо дупка (макар и една идея по-малка), която ви изправя косите при изпреварване. Новият дизелов мотор работи доста по-рафинирано от предшественика си с обем 2,5 литра, но на машината определено си й трябват още „кончета”, за да работи оптимално добре. Като цяло поведението на пътя е доста подобрено спрямо предходното поколение и с радост ще отбележите липсата на ясно изразено друсане, при каране с ненатоварен леген.
Що се отнася до оф-роуд възможностите, и при този Ranger са на задоволително ниво. Клирънс до 230 мм и удачното разполагане на повечето възли над рамата, където няма да могат да бъдат наранени при удар отдолу, са голям плюс. От Ford заявяват, че това е пикапът с най-дълбоко газене във вода (до 800 мм) и явно са прави. Единствено, неизбежен е моментът, в който ненатоварената задница се опитва да изпревари предницата на хлъзгава кал. Както винаги, съветът ни тук се състои в поставянето на тежест, еквивалентна на две торби цимент в легена (най-добре над задния мост), след която операция Ranger се осаферва в пресечен терен. Въпреки увеличената до 3220 мм колесна база и по-голямата следа на 4х4 моделите от 1560 мм, радиусът на завой предполага добра маневреност и на пътя, и извън него.
И като си говорим за оф-роуд, трябва да споменем, че 4х4 системата на Ford Ranger също е обновена. Изборът на бързи 4х4 предавки вече става в движение, чрез бутон до скоростния лост, докато за бавните ще трябва да спрете, да включите на N и тогава да действате. От Ford са стиковали 4х4 системата с ESP и електронния тракшън контрол (ETC), но за сериозен оф-роуд препоръчваме изключването на всички асистиращи програми. Към парт-тайм трансмисията на разположение са и асистенти за потегляне и спускане по наклон.
Че това е сигурен автомобил ни показва не само осанката и голямата кабина, но и фактът, че това е първият пикап с 5 звезди за безопасност от EuroNCAP. Като стандарт се предлагат въздушни възглавници за водача и пътника отпред, като с нарастване на нивото на оборудване, нараства и броят на еърбеговете. Полезна опция за разсеяните шофьори е системата Easy Fuel, представляваща „умна” клапа на резервоара, която приема само правилния пистолет за гориво. Сред останалите глезотии (серийни или по поръчка) се числят подгряване на предното стъкло, навигация, камера за задно виждане, автоматични светлини и т.н.
Цената на тестваната модификация Ford Ranger 2,2 TDCi Limited е 69 900 лв. с ДДС. Най-евтиният 4х4 с единична кабина струва 49 900 лв., а с двойна – 54 100 лв. Естествено, пикапът е дедесарка.