Седмият етап на рали Дакар 2013 преведе кервана през Андите до Аржентина. Преходът от Калама до Салта бе изключително дълъг и тежък, и за нещастие започна с трагичен инцидент. Както вече разбрахте, в лиазона вчера смъртта си намери 25-годишният участник с мотоциклет Томас Буржен.
Българските екипажи Петър Ценков – Иван Маринов (Opel Antara) и Орлин Алексиев – Пламен Николов (BMW X1) се справиха доста добре с отсечката, характерна с бързи и неособено тежки трасета. Ценков завърши деня на 46-о място, а Алексиев – на 64-о. В генералното българите са съответно 85-и и 83-и.
Твърдият терен и характерните отсечки в стил WRC позволиха на Стефан Петерханзел да се развихри и да вземе етапната победа със своето Mini 4×4. Натискът от страна на 2WD пустинните бъгита, обаче, продължава, след като Герлен Шишри и Роби Гордън допълниха челната тройка за етапа. В генералното Петерханзел продължава да води, следван от Насър Ал Атия. Катарецът вчера не бе от най-бързите, но 6-ата позиция в етапа бе с разлика под 2 минути от водача, така че Насър не загуби кой знае колко ценно време. Трети в общата подредба продължава да е Жиниел Де Вилиерс (Toyota), който обаче е доста далеч от Петерханзел и Ал Атия.
При мотоциклетите, изглежда Сирил Депре започва да губи почва под краката си и изглежда притеснен. Ако до момента топ пилотът на KTM спазваше стратегия да каре близо до челото, но не първи, то вчерашната повреда в скоростите явно му развали тактиката. Депре завърши деня на 34-о място с пасив от 13 минути след водача. В генералното, французинът е вече 5-и, на 15 минути от водача. А лидер все още е Оливие Пен (Yamaha), който за пореден ден води без етапна победа. Последната ни изненада приятно, тъй като стана притежание на Кърт Касели, познат ни като „дубльор” на контузения Марк Кома. Американецът заяви, че много се забавлява на рали Дакар 2013 и самият той не е очаквал подобни върхови постижения, тъй като все още се учи. Явно Касели схваща бързо, тъй като през всички етапи досега е в или близо до топ 10. Фрнциско Лопез (КТМ) бе вторият най-бърз за деня, като е такъв и във временната подредба до момента. Челната тройка допълва Давид Кастьо (Yamaha).
При четириколките, за втори пореден етап Маркос Патронели не взе етапна победа. Този път аржентинецът я отстъпи на чилиеца Себастиан Палма, който изненада всички ни, спечелвайки победата не със спортно ATV като Yamaha, а с тежка машина Can-Am Renegade. Въпреки триумфа на Палма, обаче, Патронели е непоклатим лидер в генералното, с преднина от над 1 час на най-близките си конкуренти.
При камионите станахме свидетели на епична битка между представители на четирите големи марки камиони, представени най-силно в състезанието – Iveco, Tatra, Kamaz и MAN. Разликата между първите 5 за деня бе минимална и характерна за класовете на мотоциклетите и автомобилите. Най-бърз за пореден път бе Жерар Де рой, който измъкна една минута от Алес Лопрайс и малко повече от Андрей Каргинов и Петер Верслуис. Челната петица дооформи съотборника на Де Рой Мики Биазион.
В генералното Жерар Де Рой води с 22 минути пред Едуард Николаев (Камаз) и с два пъти повече време пред Мартин Коломи (Tatra).