При камионите, победител в рали Дакар 2014 стана, както знаете, Андрей Каргинов с Камаз, донасяйки рекордна 12-а титла за руските машини, които догонват по едномарковия показател Mitsubishi. А най-печелилата марка машини в Дакар е КТМ с 13 титли, благодарение на Марк Кома тази година. Но за двуколесните след малко…
Каргинов логично е и с най-бързия модифициран камион в рали Дакар 2014. При серийните тежкотоварни машини победител е Андрес Германо с Mercedes, който е 23-и в общото класиране. В класа на камионите бързи асистенции, победител е мобилният сервиз на Toyota Imperial с пилот Арно Мисаджа, отново машина на Mercedes и 42-оро място в генералното. Терухито Сугавара (Hino, 12-и) е с най-бързия камион с обем на двигателя под 10 литра. На последното 50-о място в тази категория е Жорж Жинеста с Renault и бруталните 391:48 часа изоставане от Каргинов. Тук, разбира се, са включени и различни наказания, човекът не е още на старта в Аржентина…
При мотоциклетите, Марк Кома (КТМ) спечели своята 4-та титла, и както споменахме, 13-а за австрийския производител. Въпреки това, с най-много етапни победи в рали Дакар 2014 бе Хуан Бареда Борт – цели 5. С най-много победи при мотоциклетите е Стефан Петерханзел – 6, следван от Сирил Невьо – 5 и Сирил Депре, също с 5. Кома изравнява постижението на Еди Ориоли на две колела.
В маратонския клас, където са истинските герои на състезанието, които не ползват камиони с части и механици, най-бърз тази година бе венецуелецът Николас Алберто Кардона Ваньони (Yamaha), който завърши на 20-о място в генералното класиране. Лая Санц (Honda) е най-добре представилата се дама в рали Дакар 2014, със своето 17-о място в общата подредба. Последният пресякъл финалната линия на две колела е Яник Гьомарк (Yamaha), на 78-о място.
В клас ATV, безапелационен победител стана Игнасио Касале, донасяйки първата титла за Чили в историята на Дакар. Нещо повече, Касале бе тотален доминатор в категорията със 7 етапни победи от общо 13 отсечки, а с тях стана и пилотът с най-много дневни подиуми в рали Дакар 2014 въобще, във всички класове. От 6 издания на състезанието в Южна Америка, това е 5-а поредбна титла за представител на континента – домакин. Касале е и победител в класа за четириколки с две задвижващи колела, а при 4х4 машините победител е Даниел Мацуко с Can Am. С такава машина е и последния в класа – Еухенио Фавре, 15-и в класирането.
Чисто процентно, мотоциклетната категория е с най-голям процент отпаднали състезатели – едва 36% от стартиралите машини стигнаха до финала във Валпараисо. Сходно е и положението при ATV, където завършиха 37% от стартиралите. При автомобилите, отново над половината участници не успяха, на финала бяха 42% от стартиралите. При камионите, където 71% от застаналите на арката в Росарио, сториха същото във Валпарайсо, успеваемостта определено е най-голяма.