„Всичко свърши! Ръководството ни каза да върнем газта. Имахме над 40 минути пасив, които свалихме до 2… Но ни казаха, че трябва да не поемаме рискове и да запазим и трите автомобила Mini на финалния подиум. Така че, намалих скоростта и стартирах доста демотивиран. Вече не изпитвам удоволствие от състезанието. Но щом от Mini искат три машини на подиума, ще трябва да се съобразим. Да, има шанс да катастрофира една или две коли в последните два етапа, но все пак ние не сме случайни.” Това каза Стефан Петерханзел, който е наясно, че вече няма да може да преследва Нани Рома за титлата в рали Дакар 2014. Това изказване бе потвърдено малко по-късно и от Насер Ал Атия. Така етапът бе спечелен от техния съотборник Орландо Теранова, макар Ал Атия да бе водач почти през цялата отсечка. Малко преди финала, обаче, катарецът счупи едно от колелата на болида си и изгуби страшно много време, финиширайки в крайна сметка 5-, на 20 минути след етапния победител. Нани Рома (втори за деня), от своя страна, логично, все още е начелно на временната подредба, с 5 минути преднина на Петерханзел. Жиниел Де Вилиерс (Toyota) успя да си върне 4-ото място в оверола, с трето време за етапа.
От тук нататък интересното тепърва предстои. Дали Нани Рома ще е новият победител при автомобилите? Или пък от X-Raid забавят нещата, за да ни държат заинтригувани до самия финал на рали Дакар 2014? Тепърва ще разберем!
Етап 11 на рали Дакар 2014 бе повратна точка в състезанието при камионите. Явно теренът допадна изключително много на Камаза на Андрей Каргинов, който записа 4-тата си етапна победа тази година. Каргинов изпревари с 14 минути съотборника си Едуард Николаев, но по-важното – с близо 16 минути Жерард Де Рой (Iveco). Така, Каргинов оглави генералното класиране при тежките машини с преднина от 7:56 минути пред Де Рой. За любопитна информация, ще припомним, че ден по-рано преднината на холандеца пред руснака бе 7:55 минути. Определено ни очакват две напрегнати отсечки до края на състезанието.
Днешният дванадесети етап на пустинната надпревара, отвежда кервана от Ел Салвадор до Ла Серена. В менюто на екипажите са 350 състезателни километра, започващи директно то бивака. И днес, за съжаление, твърдите отсечки ще доминират над пясъците.
Очаквайте подробности по-късно!