Вече писахме кои са победителите в рали Дакар 2015. В надпревара като тази, обаче, всеки достигнал до финала е победител. Затова, сега ще обърнем внимание на истинските сървайвъри в надпреварата – тези, които финишираха последни в категориите си, след много трудности, но все пак успяха да стигнат до финалната арка в Буенос Айрес.
При мотоциклетите, до финала се добраха 79 машини. И този, който успя да го стори със сетни сили е французинът Иван Рейно (стартов номер 124). Това е второ участие в маратона за 47-годишния частен пилот на Honda, който миналата година приключи още в третия етап. Сега, макар и с пасив от почти 117 часа на шампиона Марк Кома (19 от които наказания), Рейно все пак стигна до финала на рали Дакар 2015. А за личен гъдел, на него се падна честта да открие последния етап на надпреварата.
В класа на ATV-четириколките, най-бавният пилот в рали Дакар 2015 бе… дама. За родената през 1983 година Паула Галвез от Чили, рали Дакар 2015 бе дебютно участие. Адмирации за тежащата едва 43 килограма състезателка, която удържа машината си Can-Am (тежаща около 8 пъти повече от нея) до финалната арка, макар и с пасив от 52 часа и половина спрямо Рафал Соник (от тях 13 заради наказания).
Преминавайки към автомобилите, едва 67 машини оцеляха до финала на рали Дакар 2015. Последната машина, прекосила финала, е боливийската Toyota FJ Cruiser с пилот Луиз Фернандо Барбери Паз и навигатор Хернан Даза Именез. това е четвърто участие за Барбери (и второ завършено) и второ за Именез, с първи финал. изоставането им от Ал Атия е 148 часа и половина.
Камионите са сред машините с най-висок процент на финиширали в надпреварата и рали Дакар 2015 не е изключение. И макар организаторите да твърдят, че 51 мастодонта са пресекли успешно финалната линия, в сайта на състезанието са посочени 43. Затова ще дадем 5 минути слава на финиширалия на 43-о място, а ако излезе по-подробно класиране, обещаваме да се поправим. Та, в случая, последен при камионите в рали Дакар 2015 е екипажът Жорж Жинеста / Жорди Комалоня / Алберто Ереро с DAF. За Жинеста, това е 24-o (!) участие в легендарната надпреварата, като най-доброто му постижение е 20-о място през (вече) далечната 2002 година.