Трикратният победител в „Париж – Дакар“ и съорганизатор на Africa Eco Race 2015 Рене Метж представи следващото издание на пустинния маратон в Африка, следващ класическият маршрут на рали Дакар, пред български медии днес.
Метж, който заедно с не по-малко именитите си колеги Юбер Ориол и Жан-Луи Шлесер, е в основата на новия африкански пустинен маратон, гостува в България по покана на отбора A2 Rally Team и тим-мениджъра Тодор Христов, който е официален представител на Africa Eco Race за балканския регион. Пред родните журналисти французинът, печелил „Дакар“ през 1981, 1984 и 1986 година (с Range Rover и след това с Porsche), даде подробности за маршрута на Africa Eco Race 2015, както и повече информация „от кухнята“ за биваците, състезателните категории и духа на надпреварата, следваща стъпките на Тиери Сабин.
В Africa Eco Race 2015 за първи път ще има българско участие. Своето официално потвърждение за влизане в африканския маратон направи екипажът Орлин Алексиев – Пламен Николов, който два пъти участва в латиноамериканския „Дакар“, а неофициално до момента се очаква да имаме още няколко участника, включително с мотоциклет, ATV и SSV машини.
Освен българското участие в Africa Eco Race 2015, друга голяма новина е, че Жан-Луи Шлесер, който неизменно печели всяко издание на африканския маратон от създаването му, вече няма да се състезава, а ще се посвети изцяло на организацията. Това ще даде шанс за по-голяма битка за приза, и, разбира се, е довело до повишен интерес от страна на големи и не толкова големи автомобилни пилоти към участие в африканското рали-рейд състезание.
Стартът на Africa Eco Race 2015 ще е на 28 декември тази година в Сен Сиприан, Франция, след което керванът ще се отправи на дълъг лиазон към берега на Средиземно море в Испания, откъдето състезателните и асистентските машини ще бъдат прехвърлени с ферибот в Мароко. Следват 5 състезателни етапа в североафрикаснкото кралство, още 6 в Мавритания и финален в Сенегал, който ще отведе участниците до легендарното Розово езеро в Дакар. Общата дължина на трасето ще е между 7000 и 8000 км, над 3500 от които – специални етапи. Подробна информация за маршрута ще има в края на септември.
Освен състезателния клас, отворен за автомобили, камиони, мотоциклети, ATV и SSV (с класове по FIA и „Отворен“), Africa Eco Race 2015 предлага и турстическа Raid категория, за любителите на пустинните надпревари, които все още нямат смелост да се пуснат в истинско състезание. Друг интересен момент в надпреварата е, че в духа на истинските аматьорски и не толкова комерсиални състезания, незавършването на даден етап не изхвърля даден учасник от ралито. Пилотът/екипажът може да пропусне един етап и след като ремонтира машината си, да се върне на старта със съответното наказателно време. „Искаме да закараме всички до финала“, сподели Рене Метж и допълни „Сигурността и безопасността са наш основен приоритет, както и приятелския дух. Нямаме сериозен инцидент до момента и всички в бивака сме приятели. За разлика от „Дакар“ в Южна Америка, при нас опасните места по трасето са отбелязани не само в роудбука, но и в GPS системата“.
„Основните ценности на състезанието са тези, които бяха заложени от Тиери Сабен. Спим само в биваци, минаваме през Сахара и финишираме на Розовото езеро в Дакар. Наблягаме на сигурността и нямаме нито една жертва до момента. За мен „Дакар“ е само в Африка и не мога да разбера защо се казва така, след като е в Латинска Америка и няма нищо общо с Дакар“, коментира Метдж. В близките години има вероятност и Алжир да се присъедини към сегашните държави – домакини на състезанието. Подробности за Africa Eco Race 2015, както и обширно интервю с легендарния Рене Метж, ще прочетете в следващия брой на списание OFF-road.BG