Новото поколение Ford Kuga идва само 5 години след дебюта на първия едноименен модел. Много са промените във всъдехода, като са засегнали всичко – от двигателната гама до габаритите и дизайна. Макар Ford да се отказа от глобалните модели през 90-те години на миналия век, дългата криза в световен аспект отново изкара на дневен ред глобализацията като начин за оптимизиране на производството и съответно разходите за него. В този ред на мисли, Kuga е еднояйчен близнак с американския Escape, който дебютира 6 месеца преди европейската версия.
Да си кажем честно, първият Ford Kuga не донесе така желаният пазарен успех на някои пазари, включително българския. „Синият овал”, обаче, твърдо вярва в потенциална на новия модел в така оспорвания пазар на SUV-моделите. У нас този сегмент е трети по размер на пазара за нови автомобили, а в Европа това са колите с постоянен и най-голям ръст в продажбите. Не са една и две причините за ръста на SUV и кросоувър пазара, но ще ги дискутираме в отделен материал. Сега нека се върнем върху нашия герой…
Като дизайн, Ford Kuga има силна идентичност на предницата си, но отзад лесно може да сбъркана с братовчед си C-Max. Доколкото предното поколение изглеждаше доста спортно, то настоящото има малко по-улегнал вид, но все пак може да открием известна агресия в линиите. В заключение – приятна визия.
Та, новият Ford Kuga е нараснал на габарити спрямо предшественика си. Към дължината са прибавени 8 см, което се е отразило на багажното пространство и комфорта на втория ред места. Винаги сме давали Kuga за пример, като модел с нерационално пространство за шофьора, но сега тази грешка е една идея пооправена и имате малко повече място, най-вече за краката си (но можеше и още). Таблото и централната конзола са почти идентични с тези на модели като C-Max и Focus, с които Kuga споделя доста технологии и възли, а една от новостите въобще за Ford-моделите в Европа е използването на новата информационно-развлекателна система Sync с гласово управление.
Задната седалка е на релса, което означава, че може да се накланя за по-голям комфорт на возещите се или да даде малко повече обем на багажника, който в базовия си вид вече е 480 л (спрямо 420 преди). Една интересна екстра е възможността да отворите багажника с движение с крак. Залюлявате крака си под задната броня и ако ключът на автомобила е у вас, багажникът се отваря сам.
Що се отнася до задвижващата гама, от Ford са заложили на един бензинов и един дизелов агрегат, всеки с по два варианта на мощността. Бензиновият е 1,6-литров Ecoboost със 150 (2WD) или 182 к.с. и 4х4. Дизеловият, който успяхме да пробваме е с обем два литра и мощности съответно 140 или 163 к.с. В нашия случай изпробвахме по-слабия вариант, както с механична, така и с автоматична трансмисия. Докато автоматът е станал една идея по-плавен и отзивчив, отколкото в предходното поколение, то нашите симпатии се прехвърлят почти изцяло върху 6-степенната механична трансмисия, с която доста по-бързо ускорявате и имате усещане за по-добро владеене на всъдехода. Естествено, не очаквайте да сте куршум на пътя с ускорение от 0 до 100 км/ч в рамките на 10 секунди, но спокойно може да изпреварвате тромави автомобили на пътя, тъй като имате достатъчно ряз на разположение.
продължава на стр. 2