От Ford твърдят, че двигателите на новия Kuga са едни от най-икономичните и екологичните в класа си, като разходът е свален от 10 (при дизела) до 25% (бензин) спрямо моторизациите на предходното поколение на модела.
И като заговорихме преди малко за контрол, AWD системата на Ford Kuga е изцяло нова и заменя Haldex съединителя с електронен контрол върху разпределението на мощността между предния и задния мост. Базово, тягата отива към предните колела, но при ускорение, силно влизане в завой или при загуба на сцепление, компютърът включва прехвърля мигновено до 50% от тягата. Естествено, тук и дума не може да става за по-хард оф-роуд, а по-скоро за стабилност при лоши пътни условия, но все пак клирънсът от 195 мм и ъглите на атака, спускане и рампов от съответно 21,5, 27,7 и 17,2 градуса не са за подценяване.
AWD е стикована със системата на Ford за стабилност в завоите при навлизане с прекалено висока скорост. Системата смекчава недозавиването чрез силово задействане на спирачките в случай, че водачът продължава да натиска педала на газта, и намалява въртящия момент. Динамиката и контролът при завиване са подобрени благодарение на усъвършенстваната система Torque Vectoring Control (векторно разпределение на въртящия момент), разработена с Focus RS, прилагаща лек спирачен натиск върху вътрешните колела, за да може шофьрът да вземе по-лесно бързия завой.
Колкото и да се пънем да издевателстваме над компактния SUV, го правим с презумпцията, че се возим в сигурен автомобил, който е достатъчно обезопасен. Kuga получи максималните 5 звезди за сигурност от EuroNCAP, като с общ показател от 88% е отличникът в класа на компактните всъдеходи. В допълнение системата Sync разполага с асистент за спешни случаи, който използва GPS и подава сигнал на 112 с координатите ви ако засече отваряне на някой еърбег или аварийно прекъсване на горивото следствие на удар.
Другите технологии за подпомагане на водача, предлагани с новия Ford Kuga включват Active Park Assist (Активен паркинг асистент) Blind Spot Information System (Система за информация от мъртва зона), Active City Stop (Активно спиране в града), Lane Keeping Aid (Система за предотвратяване на напускане на лентата), Lane Departure Warning (Система за предупреждение за напускане на лентата), Auto High Beam (Автоматични дълги светлини), Driver Alert (Система за следене на състоянието на водача) и Traffic Sign Recognition (Разпознаване на пътните знаци).
Естествено, натъпкан с екстри до краен предел Ford Kuga далеч не би трябвало да е евтин, но от вносителя за България са взели мерки да го направят конкурентоспособен. Така, най-евтиният модел с AWD задвижване ще ви излезе 47 900 лв. с ДДС. Очаква се моделът да получи N1 сертификат за ползване на данъчен кредит, а друга изгодна опция за фирмите е оперативният лизинг, който също предлага признаване на ДДС.