Първото поколение на Mitsubishi Outlander дебютира през 2001 г. и се появи в българските шоурумове две години по-късно. Моделът не пожъна кой знае какъв пазарен успех, което според вносителите се криеше в една проста причина – тогавашният кросоувър се предлагаше само и единствено с бензинов двигател. Следващото поколение, обаче, бе доста по-успешно. Освен дизелови агрегати, автомобилът имаше доста по-приятен дизайн (можем да твърдим, че това е най-красивият Outlander до момента) и по-добра функционалност. Преди две-три години японците освежиха модела, добавяйки му новата предница в стил „изтребител”, която породи смесени чувства у клиентите, от много положителни до не толкова вдъхновени.
Единадесет години след дебюта на кросоувъра, на пазара е вече неговото трето поколение. Дизайнът на новия модел значително се различава от този на предшественика му. Хищната муцуна и раздутите калници са отстъпили място на стегнато купе, комбиниращо плавни, но и малко ръбати на места форми.
Като цяло силуетът е запазен, като новият модел, макар визуално да изглежда малко по-голям, е една идея по-нисък. Този всъдеход вече няма да можем да видим брандиран като Peugeot или Citroen, тъй като французите и японците прекратиха сътрудничеството си. Иначе щеше да е много интересно да видим как се снажда раздутата решетка с лъвчето с новия приплескан стил на Mitsubishi.
Отвътре, японците не са се изхвърляли с нещо революционно. Салонът изглежда по-просторен от предходния, но и доста по-постен на пръв поглед. Седалките изглеждат малко ръбати, но се оказват сравнително комфортни, а място за краката на водача има доволно. Седалките от втория ред вече се местят с до 250 мм (спрямо 80) и така на „дедесарския” трети ред има малко повече пространство. Арматурното табло и централната конзола са доста изчистени, даже изглеждат евтино, въпреки наличието на голям дисплей за навигация и камера за заден ход, но пък са сравнително ергономични. Един от най-големите плюсове в купето е качествената аудиоситема Rockford Fosgate с мощност 710 W и 9 тонколони.
В Европа новият Mitsubishi Outlander се предлага с двулитров бензинов или 2,3-литров дизел, които имат идентична мощност от 150 к.с. С нетърпение очакваме и плъг-ин хибридната версия на модела, която ни обещава нищожен разход на гориво и увеличен пробег на ток. Явно Mitsubishi са абдикирали от бензиновия двигател, тъй като са го оставили с 5-степенна механична трансмисия, което освен старомодно е не много ефективно. Но може би се разчита, че този двигател ще намери успех в непретенциозния руски пазар, а „цивилизована Европа” ще заложи на дизела и евентуално хибрида с CVT трансмисия (ако е на прилична цена).
В България, по европейски, се залага на дизеловият мотор. Агрегатът, с въртящ момент от 380 Нм, в нашия случай е стикован с 6-степенна механична трансмисия. По-късно се очаква и версията с 6-степенен автомат, при която ще има и доволно количество асистиращи водача системи.