Dacia Duster успя да се превърне в хит за краткото време, от което е на пазара. И как не – до появата на Great Wall у нас, нямаше как да намериш SUV с 4х4, при това не от най-компактните, на цена далеч под 30 000 лв. с ДДС, че и с право на данъчен кредит. Изобщо, румънската марка, под крилото на Renault се развива с невероятни темпове в последните години и днес предлага почти цялостна гама автомобили от средния и компактния клас, включително и лекотоварни, на доста прилични цени. Но все пак, колкото и да е практичен един автомобил Dacia, идва време когато почитателите на тази марка започват да искат и “нещо по така”, естествено, отново за без пари.
Такъв е и случая с лимитираната серия Dacia Duster Delsey, разработена заедно с едноименния френски производител на чанти и куфари за пътуване. Модификацията бе представена по време на автомобилния салон в Женева и много скоро след това се появи и на българския пазар.
Специалното в екстериора на новата серия е преди всичко новият маслинено зелен цвят металик. Освен него са добавени и малки дизайнерски акценти като тъмно сиви странични огледала, потъмнени 16-инчови алуминиеви джанти, черни маски на фаровете за мъгла, хромиран накрайник на изпускателната система, свръхтонирани задни стъкла и брандинг Delsey.
По-сериозни са промените по интериора на шикозния SUV. Тук откриваме т. нар. пакет Rouge, който предлага кожени волан и скоростен лост с червени шевове, стелки за пода с червен кант, текстилна тапицерия в тъмно и светло сиво, отново с червени шевове. Логото на Delsey откриваме на места в купето, както и брандирани предпазни лайстни на предните врати. Тъй като това е топмоделът в гамата на румънския всъдеход, оборудването е максимално – пълен ел. пакет, борд компютър, аудиосистема с mp3, USB и Bluetooth връзка за телефон, климатик с въздуховод за задните места и т.н.
Странното поне за нас е, че 4х4 вариант на Delsey модификацията се предлага само за 1,5-литровия дизелов двигател, а 1,6-литровият бензинов агрегат се предлага само във вариант с предно предаване. Още по-странно е, че този вариант на Duster, не е посочен сред моделите, ползващи данъчен кредит. Но явно тези две неща са резултат от политика, разчитаща повече на частните потребители, обичащи пътуването през всеки сезон. Силен аргумент за това е и подаръкът куфар за пътуване на Delsey с голям обем.
Въпреки че Duster Delsey е много шик конфигурация, това си е все така онзи безкомпромисен като оф-роуд поведение SUV. Всъщност, както вече сме писали, SUV звучи малко обидно за създателите на проходимата Dacia, тъй като те я позиционират като свързващо звено между модерните паркетни кросоувъри и класическите оф-роудъри.