За посрещането на трудни терени, всъдеходът е мислен доста удачно като цялостна концепция. Клирънсът е «класическите» 210 мм ,а надвесите са 822 мм отпред и 820 отзад, което позволява ъгъл на атака от 30 градуса, на пускане от 36 градуса и преодоляване от напречно препятствие от 23 градуса. В допълнение имаме и леко тегло – едва 1250 кг за 4х4 версиите. Отпред, окачването е тип псевдо McPherson, идентично на конструктивното решение, използвано при Logan и Sandero, но, естествено, е подсилено. Отзад, за версията 4×4 задното многораменно окачване е специално разработено за Dacia Duster (при 4х2 се използва H-образна греда с програмируема деформация).
Duster 4×4 е оборудван с нова 6-степенна предавателна кутия с къса първа предавка (5,79 км/ч за 1000 об/мин), което позволява на автомобила да се движи с много ниска скорост на неравен терен, освен това спомага и за по-лесното потегляне, когато се тръгва от място с натоварен автомобил или по стръмен наклон. Предавателната кутия, със заводски код TL8 се отличава с оптимизирано предаване на мощността, компактни размери, контролирано тегло:и, заради все пак мисления като евтин всъдеход, ниски производствени разходи.
Системата за задвижване на четирите колела е позната от първото поколение SUV-ове на Nissan. Контролният бутон за управление на системата е разположен в долната част на централната конзола, като позволява използването на три режима – 2WD, Auto и Lock, съответно предаващи въртящия момент към предните колела, автоматично или 50:50 между двата моста.
Дизеловият двигател с обем 1461 куб. см предоставя максимална мощност от 110 к.с. при 4000 об/мин и въртящ момент от 240 Нм при 1750 об/мин. Агрегатът е с второ поколение комън-рейл система и филтър за твърди частици. Максималната скорост на всъдехода с този мотор е 168 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 12,5 секунди. Комбинираният разход по каталог е 5,3 л/100 км и сме склонни да вярваме, че при повече старание могат да се постигнат стойности близки до тези. Ние лично го докарахме до литър отгоре, но без икономично шофиране, с по равно градско и оф-роуд шофиране, и в двата случая на къси разстояния, където е ясно, че се постигат по-високи стойности. И преди сме споменавали, че дизеловият мотор е по-удачният вариант за Duster, потвърждаваме го и сега на 100%. Агрегатът им добро ускорение, плавна и стабилна работа, и така нужната тяга на ниски обороти в калта или на мокра трева. За сигурността на водача се грижат ABS (ESP + АСР ще ви струват 800 лв. допълнително) и 4 въздушни възглавници.
За комфорта в Duster сме писали и преди – можете да пътувате комфортно, стига да не сте на задния ред при по-висока скорост, когато става доста шумно. Ако това не ви прави толкова впечатление, значи всичко е наред. Dacia Duster Delsey с 4х4 и дизелов двигател ще ви излезе 33 690 лв. За момента, без право на данъчен кредит…