Пилотите Ян Пийтър Кополс и Йеп Фисер със своя SUV Корандо спечелиха второто издание на зрелищното холандско рали Скан Кавъри Трайл. С едва 136 наказателни точки тимът на Санйон-Вортьойзен остави далеч зад себе си останалите 60 участника. След безусловния победител Ssang Yong Korando, в топ 10 на „снежния Дакар“ се класираха Volvo XC90, Range Rover, Audi Q7, Toyota Land Cruiser, Hyundai Santa Fe и Ford Kuga. Вторият екип на Санйон-Вортьойзен финишира на 32-а позиция след пилотска грешка, довела до объркване на маршрута.
Състезанието Скан Кавъри Трайл отвежда претендентите от Холандия до Арктическия кръг и обратно в рамките на една седмица. За това време те изминават над 7000 км в сняг и лед, при температури, достигащи до -30 градуса.
Тази година първият етап на ралито премина през Германия, Дания, Швеция, Норвегия, Финландия и стигна до Лапландия, където състезателите посетиха селото на Дядо Коледа и врътнаха по едно кръгче на най-голямата ледена писта в Европа Сноу Рали Рингс (Snow Rally Rings). “Корандо не се повлия ни най-малко от ниските температури и ние наистина оценихме неговия премиум комфорт в това тежко пътуване. Освен това се държи много стабилно на пътя и реагира отлично когато трябваше да избегнем пресичащи пътя ни северни елени или лос.“ – коментираха пилотите между двата етапа на състезанието.
Не по-малко тежък беше вторият етап на Скан Кавъри Трайл, отново по снежни те пътища за Холандия през Хелзинки. В този етап екипите имаха право да си изберат маршрут – или през Санкт Петербург, или с три последователни прекачвания с ферибот за Талин или Швеция.
Говори се, че някои от отборите, неуверени във възможностите на автомобилите си, са хванали ферибота за Великобритания, откъдето през Евротунела са влезли във Франция и от там обратно в Холандия. Чрез този трик са успели да финишират и дори да заемат относително добри позиции. Пилотите на Корандо обаче атакуваха директно опасните пътища на Финландия и пристигнаха успешно в Хелзинки, от където хванаха ферибота за Стокхолм.
“Корандо е перфектната кола, не можем да му намерим никакви недостатъци” – коментира на финалната линия в Лоноп Занд победителят Ян Пийтър Кополс. За състезанието не са правени никакви специални подобрения по автомобилите, освен добавените защитни ролбари и халогени. Корандо е стандартно оборудван с мощен (175 к.с.) двулитров common-rail дизелов двигател, осигуряващ отличен въртящ момент (360 Нм) и нисък среден разход на гориво – около 6 л на 100 км.