Това странно творение на мотоциклетната индустрия, наречено Drysdale Dryvtech 2x2x2 е прототип на мотоциклет с две задвижващи, както и две завиващи колела. Лудата машина е с 2-тактов 250 куб. см. двигател, захранващ помпа за високо налягане, която пък захранва две хидравлични главини с две рамена за завиване.
Drysdale Dryvtech 2x2x2 е напълно функционален и е продукт на Drysdale Motorcycle Company, един от най-интересните мотоциклетопроиздотители.
Шефът на компанията Иън Драйсдейл, е известен с производството на двуколки, задвижвани от V8-агрегати. Иън се чудел как да промени принципа на главното предаване и решил да бъде хидравлично. И тъй като е сравнително лесно, той решил мотоциклетът да е с двойно задвижване. В последствие добавил завиване на двете колела. Резултатът е налице.
Принципът е сравнително лесен. Двутактов двигател с работен обем 250 куб. см. не работи с трансмисията, а с 9-бутални радиални помпи. Ако очаквате да видите класическа трансмисия, ще се разочаровате, защото няма такава на Drysdale Dryvtech 2x2x2. Помпата прави налягане 310 бара и изпраща течност към два радиални мотора, монтирани на главините на всяко колело.
Най-вероятно видяхте, че няма спирачки. Така де, няма спирачни дискове, тъй като хидравличните двигатели работят и в тази посока. За някои хидравличната система ще се стори странна и бавна, но това е заради прогресивното действие. Да напомним, че хидравличните течности са доста надеждни и нямат компресионен коефициент. Това означава, че хидравлична система, обезвъздушена добре, е технически надеждна. Да спрем времето за кратко. Така ще си представим как хидравличната помпа е свързана към главините. Никакъв лаг, никакво променливо усещане от системата. Безкраен въртящ момент и безкрайни обороти.
Използвайки клапаните за понижаване на налягането, въртящият момент може да бъде контролиран за всяко колело. По-нататъчни разработки ще внедрят два хдиравлични мотора последователно.
По-голямото предно колело на Drysdale Dryvtech 2x2x2 намаля луфтирането, което е най-бързия начин за прецакване на помпа. Луфтът се получава, когато налягането рязко се повишава или намалява. Така в системата влиза въздух, който афектира върху повърхността на буталното и цилиндъра на помпата, както и на маркучите. Завиването също е странно, но ще свикнете.
Иън казва, че има възможност завиването на двете колела да е плашещо в началото, но лесно се свиква. При този вид завиване няма механична връзка между ръкохватките и колелата, а всичко се управлява от хидравлика. Двете колела са свързани към същата система, но въртенето на кормилото кара колелата да завиват. При нормално управление задното колело остава статично. Започва да завива чак когато кормилото е завъртяно над определени градуси. На първите 5 градуса завиването може да се стори недостатъчно и поведението – различно. След тази точка нещата остават 1:1 с нормалните. За последните 10 градуса ход задното колело се включва в операцията. 5-те градуса „закъснение“ между колелата са нещо, с което трябва да се свиква. В момента текат тестове на системата при движение с висока скорост, където допуснатите грешки може да са по-фатални.
Е, Drysdale Dryvtech 2x2x2 има и някои недомислици. Една от тях е, че когато двигателят е изгасен, не може да бъде маневриран. Колелата могат да се „освободят“ с байпас клапан, който ще им позволи да се въртят. Все още има какво да се желае от спирачките, тъй като в момента единственото нещо, което спира Dryvtech 2x2x2 е връщане на масло през клапан, който кара двигателя да играе ролята на помпа. Иън мисли и за система, която да акумулира енергия по време на спиране, която в последствие да се използва за ускорение. Подобно решение е сложно и трудоемко, но не и невъзможно.
Ако конвенционалните моторетки вече са ви скучни, задължително трябва да експериментирате с Drysdale Dryvtech 2x2x2.