След близо 7 месеца прекъсване Гран при на Чили постави дългоочакваното начало на Световния шампионат по ендуро EWC в средата на април. Пред погледа на близо 4000 души, заобиколили трасето в Талча, 91 състезатели взеха участие в първия за сезона и изключително зрелищен КТМ Super Test. А той започна доста атрактивно от самото начало, като още първите състезатели зарадваха зрителите с много бързина и майсторство. В клас Junior Джакомо Ридонди (Beta) надделя без проблем над пилота на Gas gas Диего Вентура.
При професионалистите пак без изненада италианецът Антоан Мео (KTM) вдигна доста летвата с впечатляващите 1`15„81, побеждавайки с едва 90 стотни един от най-големите си съперници за титлата в категория Е2 – Алекс Салвини (Honda) – 1`16„73. Изглежда Мео се бе устремил към победата, но щастието му не трая дълго, тъй като състезателят на Husqvarna Матиас Белино смъкна още времето на 1`15`68 и излезе начело. Той обаче също бе победен много скоро от Матю Филипс (KTM), който се оказа и крайният победител в тази категория. Друг пилот от фаворитите Кристоф Намботен пък бе сполетян от няколко грешки на старта, но въпреки това взе победата в своята категория с време 1`16`76.
Категория Е1
Изключително зрелищно стартираха състезанията в различните категории в съботния ден на първия кръг от EWC 2015. Още при потеглянето Кристоф Намботен доказа, че именно той ще диктува темпото в Е1 и през сезон 2015. Състезателят на КТМ не успя да запали двигателя си на старта и получи 10 сек наказание, но въпреки това показа бързина и завърши с цели 61 сек преднина пред втория Марк Буржоа. Състезателят на Yamaha, който пропусна 2014-та заради контузия, се завърна с гръм и трясък в състезателния елит, нареждайки се на престижното второ място. Трети и пак изненадващо е Даниел Маккини, следван от далеч по-опитния Еро Ремс (Финландия, КТМ). И докато Намботен мечтаеше за двойната си победа в EWC през състезателния уикенд, Ремс показа на какво е способен и не позволи да бъде изпреварен от началото до края на надпреварата в неделя. Намботен пък стартира лошо и загуби 31 сек още в първия крос тест. Все пак състезателят на КТМ се върна в битката за лидерството, но не можа да отнеме контрола на Ремс. Зад тях Даниел Маккини се затвърди като един от фаворитите в категория Е1 и се качи за втори път на подиума.
Категория Е2
С още по-голямо нетърпение се очакваше старта в категория Е2 на EWC, където французинът Антоан Мео затвърди позицията си на фаворит, печелейки с абсолютна доминация. Състезателят на КТМ се движеше трети до средата на състезанието, когато се възползва по най-добрият начин от грешка на временния лидер Пила Рене (Husqvarna) и излезе напред. Така след като, първите две места на подиума, бяха вече със сигурност заети, борбата за третото място се водеше между Алекс Салвини (Honda) и Джони Аубер (Beta). В крайна сметка обаче на последния специален тест за деня италианецът си осигури мястото на подиума.
Абсолютно недостигаем и в неделя, Мео започна мощно деня, излизайки с 18 сек преднина от първия крос тест. Въпреки изключително хлъзгавите условия на трасето, французинът продължи да увеличава преднината си и завърши с удивителните 80 сек аванс. Пила Рене продължи с доброто си представяне от събота и отново си осигури второто място, а подиумът пак допълни Салвини.
Категория Е3
В Е3 победата от първия кръг на EWC 2015 изненадващо грабна завърналият се след контузия на коляното Матиас Белино. Зад него финландецът Мати Сеистола (Sherco) „открадна“ второто място от австриеца Мат Филипс (KTM), изпреварвайки го на предпоследния специален тест. Във втория ден, обаче, Сеистола излезе още по-мотивиран на старта и оглави класирането. Среброто в Чили грабна естонецът Агиор Леок, за който мокрото трасе в неделя се оказа по-благосклонно от сухото в събота. Изненадата в категория Е3 поднесе Джонатан Бараган (Gas-Gas), когото феновете на оф-роуда познават от успешното му представяне в световния шампионат по мотокрос. Бараган се представя не по-малко блестящо и в ендурото, взимайки първият си подиум именно в Талча.
След този изключително интересен кръг, на 9-10 май EWC идва на Стария континент с Гран при на Испания.