Основните компоненти на AWD са диференциалът на предния мост, кардановия вал, механизмът за предаване на въртящия момент на задния мост, управляващият електронен блок и многодисковия съединител с електромагнитно задействане. В помощ на системата са и сензорите, които непрекъснато захранват управляващия блок с необходимите данни за състоянието на автомобила и настилката. При суха пътна настилка автомобилът се задвижва само от предния мост. В зависимост от пътните условия, предаването на въртящия момент варира до максимум 50% към задните. При необходимост електронният модул за предаване на въртящия моменt TTD (Torque Transfer Device) напълно автоматично и плавно насочва необходимото количество от тягата към колелата на задния мост. Tова се забелязва преди всичко при рязко ускорение или при бързо преминаване по отсечки с остри завои. Двойното предаване се активира самостоятелно в рамките на части от секундата при установяване на приплъзване на някое от колелата. Цялата система AWD тежи само 65 кг, което дава възможност на новия модел да запази своята икономичност.
При Mokka е оптимизирано Макферсън окачването. За целта са добавени допълнителни елементи за компенсиране на страничното натоварване върху колелата. Използваните двойни лагери в точките на връзка на Макферсън елементите с каросерията, усилените напречни стабилизатори и двойно слепените тампони също допринасят за подобряване на поведението и динамиката на пътя едновременно със снижаването на нивата на шума и вибрациите. На задния мост екипът от инженери на Opel е приложил торсионна греда със затворен U-образен профил пред оста на колелата. В допълнение, Mokka е с електрическа система на сервоуправление EPS (Electric Power Steering), която е част от серийното оборудване на модела и осигурява доста добри реакции на волана.
Насочвам вниманието си и към дизеловата версия. За момента, както споменахме, тя се предлага само с предно предаване, а скоро се очаква и версия с 4х4. Моторът с обем 1,7 литра предлага максимална мощност от 130 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Агрегатът е доста пъргав, като определено отнема титлата на бензиновия си събрат по задоволство от управлението. Макар да е с 100 к.с. по-слаб, дизелът все пак има прилична тяга, при това още в ниския диапазон на оборотите. А комбинираният разход от 4,5 или 4,9 л/100 км (2WD/AWD) допълнително накланят везните именно към този вариант. И тук максимално благоприличната скорост на магистрала е в рамките на до 170 км/ч, макар по каталог да е 187 км/ч.
Като всеки съвременен автомобил, Mokka също предлага в изобилие системи, подпомагащи водача. Сред тях са обновената ESP Plus с асистенти за потегляне и спускане по наклон, електронен тракшън контрол, работещ като блокиращ се диференциал, и т.н. Една от гордостите на Opel – системата с адаптивни светлини AFL+ (Adaptive Forward Lighting) също може да бъде поръчана като опция, както и предната камера Opel Eye, сама по себе си включваща няколко системи (предупреждение за опасност от удар в движещо се отпред превозно средство, функция за разпознаване на пътните знаци и системата за известяване при напускане на лентата за движение).
Новият Opel Mokka може да бъде оборудван с ергономичните седалки на Opel, получили редица сертификати и награди, както и с новото поколение багажник за велосипеди FlexFix.
У нас, цената на Opel Mokka започва от 31 880 лв. с ДДС (2WD), а най-евтината 4х4 версия започва от малко над 39 000 лв. Тези цифри горе-долу отговарят на конкурентните предложения от други марки.
Христомир Николов