След 8 изтощителни дни и над 1500 състезателни километра, Dacia Rally Team пресече успешно финалната линия на международния оф-роуд маратон Balkan Breslau Rallye 2014. Иван Раев, Антон Дойков и техният състезателен (но изцяло сериен) Dacia Duster се изкачиха до 13-о място в генералното класиране при крос-кънтри автомобилите, с което заслужиха специалната награда на организаторите за най-добри дебютанти в оф-роуд маратона.
Екипажът на Dacia Rally Team започна успешно представянето си в международния оф-роуд маратон, след като завърши първия специален етап с 20-о време от 41 стартирали машини. Във втория ден Иван Раев и Антон Дойков трябваше да свалят малко темпото по коварните добруджански „магистрали“, но си наваксаха в етап 3, където техния Dacia Duster се изкачи с 4 места до 24-а позиция в генералното класиране на Balkan Breslau Rallye 2014.
От етап 4, започна последователният възход за екипажа на Dacia Rally Team. Макар в този ден, пилотите да влязоха на косъм в контролното време на тежката дъждовна отсечка в района на Сливен, Раев и Дойков се изкачиха до 20-о място в генералното класиране на международния оф-роуд маратон. Етап 5 бе белязан от пореден успех – още три позиции нагоре във временната подредба, а маратонският етап 6 на Balkan Breslau Rallye 2014 изведе Dacia Rally Team до 16-ото мястото в генералното класиране. В предпоследната отсечка състезателният Dacia Duster вече бе на 15-о място в общата подредба, а както вече споменахме, екипажът на румънския джип пресече финала на Balkan Breslau Rally на (в случая съвсем не фаталното) 13-о място.
Освен, че състезателната машина на Dacia Rally Team се представи повече от добре в тежката оф-роуд надпревара, интересно е, че автомобилът нямаше сериозни щети по време на състезанието, освен задължителните дребни смени на детайли по окачването и завърши в цялостен вид, за разлика от много други машини, които оставиха доста детайли от купетата си по горските пътища. Никакви проблеми по двигател и трансмисия, електроника и т.н. Това е повече от сериозен успех за автомобил, чиито модификации включват единствено предпазна клетка в купето, защити под шасито, оф-роуд окачване (сериен лифт) и гуми за кал.
Между другото, споменахме ли, че маратонът бе абсолютен дебют за екипажа? Не само първо рали Breslau, не само първо оф-роуд състезание, а дори и първото оф-роуд каране за пилота и навигатора. Определено Иван Раев има опит в майсторско управление на автомобил, тъй като е част от екипа на Safety Driving Academy на рали ветераните Владимир и Димитър Илиеви, но досега не бе карал оф-роуд. Що се отнася до Антон Дойков, той е служител на Рено Нисан България и спечели вътрешнофирмен конкурс, след серия от сериозни изпити. И макар да не бе виждал роудбук допреди Breslau, за над 2000 км и 8 състезателни дни успя да допусне една-единствена дребна грешка и да получи 5 минути наказание. При това на точка след азимут. Вие знаете ли какво е азимут? :) :)