Спомняте ли си Jeep Pickup? Всъщност, тук не можем да говорим еднозначно за даден модел на американската марка, а за цяла плеада машини базирани на различни поколения култови машини произвеждани от Willys, Kaiser-Jeep, American Motors и Chrysler от 60-те до 90-те години на миналия век.
Няма как да не се сетим за легендарния Jeep Gladiator или работния дериват на Wagoneer – въобще, Jeep следваше тренда в американското автомобилостроене, където тръковете и до днес са най-продаваните возила (ще ви припомним за Ford F-150, например, който е бестселър на щатския пазар сред всякакви марки и модели). А за последен път, марката е пускала на пазара пикап на базата на Cherokee през 1992 г. (Jeep Comanche MJ).
Затова все още ни е доста чудно защо Fiat-Chrysler Automobiles още се кумят и маят по темата за съвременен Jeep Pickup, който наистина би могъл да бъде оправдана инвестиция и да се продава като топъл хляб… Феновете го искат, дилърите го искат, дори и от Jeep го искат. В този ред на мисли, босът на компанията Майк Манли заяви, че е много за Jeep Pickup, но за момента увеличеното търсене на SUV модели и лансирането на пикапите RAM са по-голям приоритет за американско – италианския конгломерат. А най-важни за Jeep в момента са бъдещият Grand Wagoneer и отдавна чаканото ново поколение на Wrangler.
Именно Wrangler е считан за най-подходящия донор за бъдещ Jeep Pickup, но това не спира независимия дизайнер Теофилус Чин (Theophilus Chin), да си представи подобно возило на базата на актуалния Jeep Grand Cherokee (на водещата картинка). Камионетката изглежда повече от добре, като се има предвид, че е снадка между американския SUV и товарния отсек на Volkswagen Amarok.
Че трябва да има Jeep Pickup в гамата на американския бранд е ясно, но трудното е как точно да се нагласят нещата така, че подобен модел да не канибализира продажбите на „леката“ гама на RAM Trucks.