Последният участник от втората фаза на рубриката ни „Моето оф-роуд возило” е първият за втория етап мотоциклет. Става въпрос за ендуро машината Suzuki DR650 на Иван Иванов. Ето какво ни разказва собственикът й за нея:
Преди този мотор карах по-тежки и по-леки ендура, като дори се мъчех с тежкото над 200 кг Super Tenere да карам офроуд. Не че не се получаваше, но кефът не е достатъчен.
След дълго търсене и четене на мнения се спрях на това Suzuki DR650. Моторът е с изключително здрав двигател и рама и посредствено окачване. Още при избора имах идея да си го тунинговам по мои критерии, да стане „моят мотор”. Купих го от Германия. Оказа се в не чак толкова добро състояние, колкото го представяха…
Първо смених цилиндъра и буталото и обслужих главата, за да излекувам ниската компресия. Обух го с гуми 50/50 и го карах на асфалт, но където видех черен път, минавах оттам. Направих си нова удобна седалка, която не пречи на каране прав, сложих малка слюда и багажник.
После смених предницата с кросова от Yamaha YZ426F, амортисьора с такъв от DRZ 400 с всички настройки. Купих му механичен карбуратор с ускорителна помпа Keihin FCR-MX и необходимите жигльори и игла. Купих и 18” капла за да имам избор от ендуро гуми, а 17” оставаше за асфалта. Също така закупих портвана глава с по-големи клапани, но все още не съм я сложил, заради трудности с колектора.
Получи се мотор с много добро и уравновесено окачване, страхотно отзивчив на подаване на газ, по-добро ускорение и увеличена максимална мощност. Въпреки това, разходът падна.
В крайна сметка моят Suzuki DR650 стана много приятен за каране както по пътя, така и на офроуд. Лятото по пътищата на родината, зимата из калните гори. За мен това е перфектното ендуро, точно такова, каквото исках да имам. И никой производител не може да го направи така, както аз искам да е.
Разбира се, тунингът по моя Suzuki DR650 продължава докато машината е моя. Трябва да измисля и изработя всмукателен колектор за портваната глава. Някой ден ще сменя буталото с висококомпресионно. Мисля си за рали спойлер, който да може да се маха лесно, за горско каране, после ще ми дойде друга идея…
Е, допадна ли ви Suzuki DR650 на Иван? Можете съвсем скоро да гласувате за него, или за някой от другите си фаворити на Фейсбук страницата ни. Но, нашата игра продължава, така че все още може да ни разкажете за вашето оф-роуд возило в последната декемврийска фаза на конкурса ни. Вижте как!