Yamaha обяви кои пилоти ще се състезават за фирмения тим в рали Дакар 2015. Зад кормилото на новите WR450F Rally машини, които в момента се разработват, ще бъдат ветерана Оливие Пен и младият талант Микаел Метж.
Всъщност, двамата пилоти караха за Yamaha и в тазгодишното издание на пустинния маратон. Оливие Пен дори стъпи на подиума, завършвайки трети след Марк Кома и Жорди Виладомс. Метж пък беше бърза асистенция на Сирил Депре, а сега заема неговото място, след като Депре стана фирмен пилот на Peugeot.
Пен е участвал в осем издания на „Дакар“, завършвайки в шест от тях. Освен на състезанията през 2009 и 2011, когато бе принуден да се откаже, резултатите му се подобряват с всяка година. При дебюта си през 2006 г. завърши на 28-ма позиция.
„След като успешно завърших на 28-мо, 16-то, 9-то и 3-то място в рали Дакар, целта ми е да завоювам първата си победа през 2015 г.“ – каза Пен. „Истински щастлив съм, че ще работя по новия проект с Yamaha и че сме на абсолютно същата вълна.“
Състезанието рамо до рамо с Депре е важна крачка за развитието на Метж. Кой би бил по-добър учител от 5-кратен победител в Дакар? „Имам три състезания в кариерата си и последното ме научи на най-много неща. Да съм асистенция на Сирил Депре бе не просто шанс, а отлична възможност за подобряване на уменията. Той ме научи на нови неща, показа ми как да работя върху слабите си черти.“ – каза Метж. „Готов съм да продължа напред без да изпълнявам функцията на асистент. Ралито е спорт, който трябва да се уважава. Няма как да не изпълняваш важните задачи, но аз съм готов и много мотивиран да сбъдна мечтата си.“
Yamaha WR450F Rally 2015 е все още в процес на развитие. Пен и Метж ще вземат участие в четири различни състезания, за да я подготвят за Дакар. Първото от тях е от 7 до 12 Юни – Сардиния рали в Италия.
„Преди сме имали едно или две състезания време за подготовка, но през тази година имаме четири, в които ще можем да се подготвим физически и да доизкусурим технически машината. Надяваме се да елиминираме проблеми, които могат да възникнат поради голямата надморска височина, жегите и да повишим скоростта без да нарушаваме здравината на Yamaha 450F Rally. Това бяха основните ни проблеми в изминалия Дакар“ – обобщава Пен.