След изключително тежко рали Дакар 2015, от Peugeot вече се подготвят за сезон 2016. От компанията работят по обновяването на Peugeot 2008 DKR, за да бъдат бъгитата по-конкурентоспособни в следващото издание на легендарния маратон.
В последното издание на рали Дакар, французите пуснаха три прототипа Peugeot 2008 DKR, пилотирани от Карлос Сайнц, Стефан Петерханзел и Сирил Депре. И докато Сайнц напусна надпреварата преждевременно, а Депре все още свикваше с новото си амплоа на автомобилен пилот, честта на „лъвчетата“ се опита да защити легендарния Петерханзел. Но дори и на него не му се получи…
Сега, спортният отдел на компанията отчита допуснатите грешки и обещава да подобри значително Peugeot 2008 DKR за рали Дакар 2016. според осведомини източници, вече е започнал редизайн на машините, за да се решат проблемите с шасито и трансмисията. Очаква се, обновеният Peugeot 2008 DKR да бъде с по-голяма колесна база, както и по-широка следа. това би следвал ода направи френското бъги доста по-стабилно. Очаква се използването на нов двигател и турбокомпресор, които да са по-отзивчиви и мощни от настоящите, както и по-издръжливи.
Сред останалите проблеми за разрешаване в състезателните Peugeot 2008 DKR е увеличаването на пространството в кокпита, тъй като пилотите са се оплаквали от ограниченото пространство и високите температури в болидите. Новият двигател вече се тества на стенд, а малко по-късно ще започнат и тестове със състезателния автомобил.
За да могат да финализират промените по новия Peugeot 2008 DKR, специалистите на френската фирма ще изчакат обявяването на маршрута на рали Дакар 2016 на 16 април. Така ще знаят дал ида настроят болида за пустинни терени или приоритетно за по-твърди настилки.
Очаква се обновеният Peugeot 2008 DKR да бъде представен официално след средата на годината, а все още няма яснота за спортната програма на марката преди Дакар.