Състезанието през 1988 година потвърждава прословутата непредвидимост на рали маратона, когато невероятна злополука затруднява плановете на тогавашния шеф на отбора Жан Тод и най-добре пласираният от двата автомобила 405 T16, защитаващи цветовете на Peugeot. След 13 етапа Ари Ватанен пристига в столицата на Мали, Бамако, като водач на колоната, но неговото 405 T16 е откраднато през нощта! В крайна сметка то е открито, но прекалено късно, и финландецът е дисквалифициран. Победата отива при 205 T16, пилотиран от Юха Канкунен, нает да служи като бърза асистенция на Ватанен!
405 T16 Grand Raid най-после получава своя шанс през 1989 след завладяващ двубой между съотборниците Ари Ватанен и Джаки Икс. За да се подсигури, че дуелът им няма да завърши със сълзи и да елиминира шансовете на Peugeot, отборът решава да разреши въпроса с „ези-тура“ по време на нощната почивка в Гао, Мали. Резултатът е в полза на Ватанен, който побеждава, макар че на два пъти се преобръща.
На следващата година финландецът успява да натрупа безопасна преднина от два часа на върха на класирането, които са му от полза, след като има проблеми в етапа между Ниамей и Гао, отново в Мали. Етапът поставя ударение върху навигационните умения, но навигаторът на Ватанен се справя лошо, а компасът му е развален. На всичкото отгоре, пилотът на Peugeot отваря голяма дупка в купето на своя 405, когато удря дърво. Това обаче не смущава финландеца, който не само оцелява след удара без проблеми, но и донася четвъртата поредна победа за Peugeot в рали Дакар.