Peugeot се завръща в рали Дакар след четвърт век прекъсване. В началото на януари 2015 година, с интерес ще наблюдаваме как ще се справят с новите болиди дебютантът на 4 колела Сирил Депре и ветеранът Карлос Сайнц. Летвата пред тях е доста висока, предвид силната история на френския тим в пустинния маратон, за която ще ви разкажем в настоящия материал.

Връзката на Peugeot с рали Дакар в миналото се простира далеч отвъд студената, макар и впечатляваща статистика на четири победи от четири старта. Напротив, тя се базира на много, понякога невероятно звучащи приказки на френската марка, която тя може да разкаже след участието си в 48 125 км състезателен екшън в северозападна Африка между 1987 и 1990 година…

peugeot_405t16_paris_dakar_1988На 1 януари 1987 всички предпоставки са налице, за да увенчаят шансовете на Peugeot за успех в „Париж-Алжир-Дакар“ при първия му опит. В пилотския състав влизаше Ари Ватанен, на чието 205 Turbo 16 бе отреден номер „205“, идеален начин за промотиране на емблематичния модел на марката! За нещастие, по време на късия пролог край Париж, неговият автомобил претърпява сериозна повреда, в следствие на която звездата на Peugeot пада чак до 274-то място в генералното класиране! Ралито едва започва, но инцидентът подсеща отбора за безкомпромисната природа на „Дакар“, колкото и свикнали да са Peugeot Sport с възходите и паденията, присъщи на рали спорта. Дни по-късно съекипникът му Шекхар Мехта научава същия урок, докато води колоната, когато неговия 205 T16 получава необясним проблем в двигателя. За щастие, след дълга битка Ари Ватанен успява да си върне първото място, а в последствие да донесе първия успех на Peugeot в рали Дакар след около 13 000 състезателни километра.

продължава на стр. 2