Рали Дакар / Рали Новини

Историята на Peugeot в рали Дакар: вкус към приключения

Paris Dakar 1989. Ickx/Tarin.  Peugeot 405 Turbo 16Състезанието през 1988 година потвърждава прословутата непредвидимост на рали маратона, когато невероятна злополука затруднява плановете на тогавашния шеф на отбора Жан Тод и най-добре пласираният от двата автомобила 405 T16, защитаващи цветовете на Peugeot. След 13 етапа Ари Ватанен пристига в столицата на Мали, Бамако, като водач на колоната, но неговото 405 T16 е откраднато през нощта! В крайна сметка то е открито, но прекалено късно, и финландецът е дисквалифициран. Победата отива при 205 T16, пилотиран от Юха Канкунен, нает да служи като бърза асистенция на Ватанен!

405 T16 Grand Raid най-после получава своя шанс през 1989 след завладяващ двубой между съотборниците Ари Ватанен и Джаки Икс. За да се подсигури, че дуелът им няма да завърши със сълзи и да елиминира шансовете на Peugeot, отборът решава да разреши въпроса с „ези-тура“ по време на нощната почивка в Гао, Мали. Резултатът е в полза на Ватанен, който побеждава, макар че на два пъти се преобръща.

Paris Dakar 1990. Vatanen/Berglund. Peugeot 405 Turbo 16. VainqueurНа следващата година финландецът успява да натрупа безопасна преднина от два часа на върха на класирането, които са му от полза, след като има проблеми в етапа между Ниамей и Гао, отново в Мали. Етапът поставя ударение върху навигационните умения, но навигаторът на Ватанен се справя лошо, а компасът му е развален. На всичкото отгоре, пилотът на Peugeot отваря голяма дупка в купето на своя 405, когато удря дърво. Това обаче не смущава финландеца, който не само оцелява след удара без проблеми, но и донася четвъртата поредна победа за Peugeot в рали Дакар.

Comments are closed.