Със суперспециален етап днес ще стартира Andalucia Rally 2020. Надпреварата ще продължи до 10 октомври (събота), като ще предложи над 1000 състезателни километра, разделени в общо 4 етапа.
Andalucia Rally е изцяло нов рали-райд проект, дело на Давид Кастера – настоящият директор на рали „Дакар“. Провеждащата се в едноименната испанска област надпревара, всъщност замества легендарното рали „Мароко“. Тази година, северноафриканската страна е затворена за подобни масови събития, заради мерките срещу коронавируса.
Именно Давид Кастера е и главен организатор на рали „Мароко“. Състезанието традиционно се разглежда като решителен тест за пилоти и машини преди всяко едно рали „Дакар“. Затова, след отмяната на мароканското състезание трябваше да се намери спешна алтернатива. И бе открита в южната испанска провинция, която предлага метео условия и релеф, сходни с тези на северната част на Мароко.
Andalucia Rally 2020 ще предложи всички новости
които трябваше да се тестват в Мароко. Сред тях са цветните навигационни книги на хартия (за мотоциклети и ATV), раздавани преди старта на всеки етап, електронния роуд бук (за автомобили и SSV), якетата с въздушни възглавници за мотористи и др. Всъщност, тези иновации са заложени и за следващото издание на „Дакар“.
Макар испанската надпревара да не е част от Световните крос-кънтри шампионати на FIA и FIM, тя си остава част от програмата Road to Dakar. При нея, един мотоциклетен пилот и един екипаж на SSV бъги ще имат шанса да спечелят безплатно участие в мегамаратона в Саудитска Арабия през януари.
Заради причинената от ковид пандемията „суша“ в рали-рейд надпреварите, както и за споменатите по-горе финални тестове преди „Дакар 2021“, интересът към Andalucia Rally 2020 е логично голям. Така, на старта ще видим почти целия състезателен крос-кънтри елит, без категорията на камионите, тъй като организаторите все още не са готови да приемат и „големите момчета“ заради капацитета на бивака и спецификата на трасетата.
При автомобилите
които заедно с SSV-машините са 59, на линия са общо взето всички „пустинни лисици“. Mini X-Raid залага на настоящия шампион от „Дакар“ Карлос Сайнц и легендата Стефан Петерханзел. Още няколко частни пилота ще стартират с машини на германския тим. Toyota изпраща дори по-сериозна армада предвождана от пилотите Насър Ал Атия и Язид Ал Раджи. Към тях трябва да прибавим и доста опитните Ерик Ван Луун, Бернард Тен Бринке и Ронан Шабо. Японската фирма изпраща в Испания и шампиона си в клас Т2 (за серийни машини) Акира Миура.
Сред частните пилоти се открояват имената на опитни бойци като Матьо Серадори, Жером Пелише и испанката Кристина Гутиерез. Прави впечатление липсата на Нани Рома, който трябваше да тества новия болид BRX T1, с който испанският шампион ще кара в „Дакар“, в компанията на Себастиан Льоб.
При мотоциклетите
на старта на Andalucia Rally ще видим фирмените отбори на всички големи марки – KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, Sherco и Hero.
За честта на австрийската марка ще карат Тоби Прайс, Матиас Валкнер, Даниъл Сандърс и Сам Съндърленд. Неизменно с тях ще е и „желязната дама“ Лая Санц, която пилотира за дъщерната марка GasGas. За другата „роднинска“ марка Husqvarna пък, ще карат Лучано Бенавидес, Ксавие Де Султре, Дейвид Найт и Адам Томичек.
Honda залага на пълния си състав пилоти: Рик Брейбек, Кевин Бенавидес, Хоан Бареда и Игнасио Корнехо. Същото важи и за Yamaha, които ще бъдат представени от Адриан Ван Беверен, Рос Бранч, Андрю Шорт, Франко Каими и Джейми МакКейни.
В класа на ATV-четириколките, познатите имена в Andalucia Rally 2020 са Томас Кубиена, Александър Жиру и Камил Вишневски. При SSV-бъгитата ще видим пилоти като Херард Фарес Гуел, Оустин Джоунс, Арон Домжала и Кевин Хансен.
Някои от пилотите вече успяха да „разгреят“ машините си по специалната шейкдаун отсечка на Rally Andalucia. След суперспециалния етап днес ще започне и истинската битка.