АВТО 4x4 / премиери

Compass 4xe и Renegade 4xe: първите плъг-ин хибриди на Jeep

Compass 4xe и Renegade 4xe са първите електрифицирани модели на американската марка Jeep. Двата модела имат идентични задвижващи системи, като обещават ефективност и екологичност. Разбира се, производителят бе принуден да вкара подобни коли в гамата си, най-вече заради все по-строгите изисквания на ЕС за екологията, за които не стига просто хибрид.

И Compass 4xe, и Renegade 4xe разчитат на 1,3-литров бензинов турбодвигател, подпомаган от два електромотора. Единият е на предната ос, а другият е на задната. Между двете оси няма механична връзка. Така, и двата SUV-модела се сдобиват с нов тип електрическо 4×4 задвижване.

Jeep Compass 4xe и Jeep Renegade 4xe ще развиват максимална мощност между 190 и 240 конски сили, в зависимост от отделните версии. И в двата случая, максималният въртящ момент на системата е 520 Нм, а тягата се предава към колелата чрез 6-степенна автоматична скоростна кутия.

В по-базовият си вариант Limited,

Compass 4xe и Renegade 4xe разчитат на мощност от ДВГ и предния електромотор от 130 к.с. и въртящ момент от 270 Нм. Задният електромотор добавя 60 „кончета“ и още 250 Нм. При версиите Trailhawk и S пък, конфигурацията на предния мост осигурява 180 к.с.

Jeep Compass 4xe

Новите модели са снабдени с батерия с капацитет 11,4 kWh, която позволява пробег от около 50 км само на електричество, а посоченият комбиниран разход на гориво е около 2 л / 100 км. Максималната скорост само на ток е 130 км/ч, а в комбиниран режим на системата – 200 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7,5 секунди.

Jeep Renegade 4xe

Новата 4х4 система

е с 5 предeфинирани режима на задвижване – Auto, Snow, Mud & Sand, Rock и Sport (автоматичен, сняг, кал/пясък, скали и спорт). Налична е и система за рекуперация на енергията при спиране или движение по инерция. Иначе, зареждането на батерията отнема около 100 минути на домашна зарядна станция с мощност 7,4 kW.

Jeep Compass 4xe

От Fiat Chrysler Automobiles се хвалят, че разполагането на батериите под втория ред седалки на практика е запазило непроменен обема на багажниците спрямо конвенционалните версии. Обемът е съответно 330 литра при Renegade и 420 при Compass. И двата модела ще се произвеждат в завода „Мелфи“ на FCA в Италия. Първите доставки се очакват през септември.

Comments are closed.