рали Breslau / Рали Новини

Два автомобила Dacia Duster на старта на Breslau Balkan 2012

Два подготвени автомобила Dacia Duster ще застанат на старта на Breslau Balkan 2012 днес. Румънският отбор, ползващ се със заводската подкрепа на Dacia, ще допълни гамата от многобройни участници от България и цяла Европа.
С кафяв Dacia Duster на Бреслау ще се състезават пилотът Ален Дюбо с ко-пилот Лусиан Нистор, а със син Duster са пилотът Жорж Катрина и ко-пилота Михай Петку. За техническата поддръжка ще се погрижат механиците Каталин Опритеску и Богдан Калугареану. И двата състезателни автомобила Dacia ще се състезават в клас „екстремен”. Dacia в България подкрепя отбора и ще съдейства при техническата поддръжка на автомобилите по време на състезанието.
„Това е голямо предизвикателство за нас. Ще се състезаваме и с двата автомобила в клас „екстремен”. Нашите колеги се потрудиха доста по подготовката на колите. Трасето в България е сериозно с преминаване през много реки, пясъци и блата. Ще направим всичко възможно да докажем офроуд възможностите на Dacia Duster, която може все още да изненада много хора.”

“Състезателните Duster–и имат стандартни двигатели, едни от най-ефективните на пазара с консумация от само 5,3 л/км и сертификат за екологичност Renault eco2, с което ще сме сред състезателите с най-нисък разход на гориво в състезание. Не можем да си помислим за офроуд дейност, без да вземем под внимание екологичния отпечатък, който оставяме зад себе си”, споделя екипът на Dacia.
Автомобилите са серийни Duster–и 4×4 1.5 DCI 110 к.с. Скоростните кутии са също серийно производство TL4. Какво е модифицирано : повдигащ механизъм за седалката на ко-пилота, както и ролбари за защита на екипажа. Отстранени са задните седалки и някои покрития във вътрешността. Добавени са радио станции за комуникация между двата екипа и с организаторите. Добавено е и Terratrip устройство, което да измерва разстоянието с по-голяма точност. Самото окачване не е променяно, модифицирани са само точките за закрепяне на окачването. По този начин автомобилите са с около 7-10 см по-високи в предната си част и с около 3-5см в задната си част. Също така се използва направен по поръчка диференциал, с ограничено приплъзване, произведен от SADEV. Такъв диференциал се използва също при състезателните Meganе Trophy. Има и направено по поръчка 8мм алуминиева предпазна скара за защита на автомобилите. Отстранени са системите ABS и ESP. Използвани са, разбира се, и специални гуми за офроуд състезания- Federal Couragia MT 205/80/R16. Променена е изпускателната система. Двата Duster-a имат и по две мощни LED светлини за по-добра видимост, монтирани високо горе.

Comments are closed.