Skoda Yeti – първият SUV в историята на чешката марка, се появи на бял свят през пролетта на 2009 година. Компакният всъдеход, разработен на платформата на „баткото” Volkswagen Tiguan, грабна окото с интересния си дизайн, определян от едни като смешен, а от други като прекрасен, като успя да намери мястото си на пазара и запривлича все повече фенове. У нас малкият всъдеход също намери своите верни фенове, макар и да не е лидер по продажби в сегмента.
В края на 2013 година дойде ред на сериозен рестайлинг на модела, като гореспоменатият спорен дизайн вече е изчистен. Обновеният Skoda Yeti е запазил голяма част от технологиите, но са въведени редица новости във всеки един аспект. Най-сериозната новост, поне за нас е въвеждането на две версии на чешкия SUV – „градска” и Outdoor, по почина на донора Tiguan. В първия случай имаме по-рафинирани черти и едноцветно купе, докато във втория откриваме по-агресивен оф-роуд вид, с типичните черни предпазни елементи на калници, прагове и брони.
Разликата в дизайна е осезаема, още щом се вгледаме в предницата. Странните кръгли „очи” от предходния модел са заменени с доста по-сериозно изглеждащи светлини, с дизайн в стила на новата гама леки коли на марката. Към последното насочва също новата решетка. Както споменахме, дизайнерските линии са две, но Skoda Yeti Outdoor, въпреки по-приключенския си вид не е с по-висок клирънс или някакви сериозни оф-роуд системи. Дори оф-роуд асистентът, за който ще прочетете по-надолу, е наличен за двете версии. И все пак „фацата си е фаца” и тази версия би допаднала повече на приключенците. Разликата в цената между двата варианта е минимална, като Outdoor е една идея по-скъп.
Сериозни, но не прекалено, са и промените в интериора. Материалите са станали по-качествени, воланът е нов. Мултимедийната система е нова и по-модерна, като за пръв път в модел на Skoda се предлага и камера за заден ход (Optical Parking Assistant). Друга новост за модела е системата KESSY за безключово отваряне / затваряне на автомобила и стартиране на двигателя. Мястото за краката на водача и пасажерите е задоволително, а като цяло Skoda Yeti би возил комфортно по-скоро 4, а не 5 възрастни.
Интересна нова практична идея е новата постелка в багажника с две лица – едното гумирано, за да се чисти по-лесно. Като цяло, всички контролни бутони, екрани и т.н. са сравнително ергономично разположени и няма да ви отвличат вниманието докато карате. Няколко са нивата на оборудване на купето, от плюшени седалки до доста луксозната версия Laurin & Klement, която макар да изглежда доста стилно, честно казано е доста по-удачна за Superb, където ценовият фактор не е най-решаващото нещо.
продължава на стр. 2