Не, не става въпрос за българските гастарбайтери или отварянето на Европейския пазар за наши работници, а за пикапа Great Wall Steed. Все пак това е списание OFF-road.BG, а не Times… Става въпрос за модел, чиято цена може да размести пазара в лигата на товарните оф-роудъри.
Нашите “набези” върху автомобилите Great Wall продължават. След като в миналия брой ви запознахме с всъдехода Hover, този път е ред и на работния му събрат Steed. Китайските машини, които от края на зимата се асемблират в България, определено представляват интерес за всички, като нашия екип не прави изключение.
Пикапът е универсална работна машина с повишена проходимост и се надяваме, че и в България земеделците, горските стопанства и различните комунални фирми ще оценят потенциала на този тип автомобили. Нещо, което всъщност започва да се усеща през последните години, но е далеч от темповете в “нормалните” държави.
Hover успя да ни изненада приятно, затова бяхме нетърпеливи да подкараме работния кон Steed. В случая попаднахме на нещо интересно – пикапът бе със същия бензинов двигател като всъдехода, нещо доста рядко в класа на пикапите на европейския пазар. Great Wall има доста голям опит в производството на работни автомобили, затова решихме, че изборът на такъв агрегат за този тип машина няма да е неудачен.
На външен вид новият Great Wall Steed изглежда доста прилично. Новият фасон на предницата го прави да изглежда модерен, застанал до японските и европейските си събратя. Формите са балансирани, решетката е стегната, а последната в комбинация с новите предни светлини ни напомнят малко за Amarok или новия Ford Ranger. И слава богу, като си спомним за меко казано нелепия външен вид на пикапа със старата маска и фарове тип “очи на тамагочи”.
Качвайки се на борда, си припомняме усещане, което изпитваме при всеки един пикап от този клас. То е нещо смесено между сигурност, сила и увереност. И очакването за здраво друсане при празен леген, между другото…
2 Comments