Рали Дакар / Рали Новини

Ford Ranger със заводска подкрепа в рали „Дакар” 2014

Ford_ranger_Dakar_2014_1„Синият овал” влиза официално в рали „Дакар”, след като стана ясно, че два автомобила Ford Ranger ще вземат участие в пустинния маратон през  2014 година . Машините, конструирани в Южна Африка, са на заводския отбор на марката Team Ford Racing, а за създаването им отговаря компанията Neil Woolridge Motorsport, един от най-добрите производители на състезателни оф-роуд автомобили на Черния континент.

Разбира се, разработката на състезателните Ford Ranger e под прекия контрол на Ford Racing, както и на групата за глобално продуктово развитие на Ford Motor Company. Логистиката на тима е поверена на немския тим South Racing.

Ford_ranger_Dakar_2014_2Естествено, за „Дакар” 2014” зад волана на двата болида Ford Ranger няма да седнат случайни пасажери. Тяхното управление е поверено на изключително опитния Лусио Алварез, които е неизменно сред 20-те най-добри в маратона (Lucio Alvarez, до момента караше Toyota Overdrive), както и на южноафриканецът Крис Висер (Chris Visser), за когото „Дакар” ще е дебют, но той е покорил не едно и две състезания в родината си.

Ford_ranger_Dakar_2014_3Единият Ford Ranger вече е конструиран и започна тестове, докато втората машина ще е окомплектована през октомври. Макар базата да е 4×4 Double Cab, болидите са в категорията на прототипите Т1. Използваният двигател е 5-литров V8 с мощност 350 к.с., постигани при 4500 об/мин и пиков въртящ момент от 560 нм при 4100 об/мин. Купето е изработено изцяло от композитни компоненти върху пространствена тръбна рама, а окачването е независимо отпред и отзад. Скоростната кутия е 6-степенна секвенциална Sadev, а задвижването е постоянно 4х4 с LSD блокажи отпред и отзад. Разходът в пясък е около 90 л/100 км, а на асфалт – 28 л/100 км. За да се утиоли тази жажда е монтиран 500-литров горивен резервоар. Масата на състезателна машина е 1975 кг, а максималната скорост е 170 км/ч.

Comments are closed.