На 19 януари приключи най-трудното състезание в света – рали Дакар 2013. След 2 седмици оспорвана надпревара Great Wall Hover / Haval постави рекорд в историята на своето представяне, като затвърди резултата си от миналата година. Тимът на Great Wall завърши 6-и, наред с доказали се автомобилни марки в надпреварата.

Последният етап от състезанието не беше труден, но за сметка на това – напрегнат, тъй като беше решаващ за крайното класиране. Пилотите на Great Wall Hover – Соуса и Йонг завършиха съответно 8-и и 12-и в него. След изчисляване на резултатите в крайното класиране португалецът се изкачи до рекордното за неговото участие 6-о място, а съотборникът му Йонг завърши състезанието 19-и, постигайки най-доброто си представяне досега.

По време на рали Дакар 2013 пилотът Карлос Соуса показваше стабилност във всеки един етап и се доказа като един напълно подготвен състезател. Джоу Йонг от своя страна бележеше напредък след всеки изминал ден от надпреварата и успя да завърши два пъти в топ 10 по време на втората половина от Дакар, което лично за него е безпрецедентен успех.

На специална пресконференция през декември Great Wall представи своята кола за рали Дакар 2013, базирана на успешния SUV модел Great Wall Hover. И тази година екипът на марката не изневери на класическото червено, което е в унисон със състезателния дух на рали Дакар. Моделът Hover Дакар е с леки промени в структурата на купето и окачването, както и подобрения на двигателя. Това повиши функционалността на автомобила спрямо изискванията на тежко състезание като рали Дакар.

През 2013 г. Great Wall Motors са единственият представител на Китай на рали Дакар.

Коментари

  1. Д.Р. казва:

    За двигателя пише, че е с подобрения, а въобще с двигател сглобка на Great Wall ли е или друга марка. Преди време и Dacia изкараха състезателен автомобил, но той не беше с двигател от Renault group.

    1. OFF-road.BG казва:

      Ами няма официално становище, неофициалното е, че е ползван болид на X-Raid.
      Dacia- та си е с двигател на Nissan…