Haval – китайската марката за всъдеходи, показа изображения на бъдещ SUV модел. Дъщерният бранд на компанията Great Wall Motors дава заявка за производството на сериозни офроуд машини, които според китайците ще се конкурират с еталони в бранша като Mercedes G-Class и Toyota Land Cruiser.
За момента, освен тийзърите, няма никаква допълнителна информация за бъдещия всъдеход. По първоначална информация от китайски медии, готвеният модел е наследник на продавания и в България Great Wall H5, по-късно прекръстен на Haval H5. По-късно това бе отречено от производителя, който дори използва надпис „аз не съм Н5“ в изображенията си.
Кодовото име на новия всъдеход е Haval B06, но е вероятно в серийният модел да се запази буквата „H“, отреждаща го към актуалното семейство SUV и кросоувъри на марката. За момента се знае също, че моделът няма да е и с компановката „купе върху рама“ като на Н5. Той ще е на нова архитектура, предвидена за напречно разположен двигател и водещ преден мост (при 4х4 версиите).
Външният вид
на Haval B06 определено е вдъхновен от Г-класата на Мерц. Виждаме ясно сходни предни фарове и решетка в стила на G 500/G 550, линиите на капака също напомнят за тези на G. Страничните огледала пък са почти идентични с тези на предходното поколение на немския всъдеход.
Профилът на китайския прототип, обаче, повече напомня за този на Toyota Land Cruiser / Prado. Задната част на, В06, обаче, е най-отличителна и оригинална, с доста интересен светлинен подпис. А именно пропорциите в профил и отзад ни карат да мислим, че новият Haval ще е по-компактен от германския и японския конкурент.
Автомобилни папараци вече изловиха прототипа на новата машина по време на тестове. И докато отвън всъдеходът бе доста замаскиран, то в салона общо взето всичко се вижда доста детайлно. Вижда се, че тук има известно сходство с моделите на Land Rover, като шайбата за смяна на режимите за задвижване и по-малко в дизайна на волана. Това не трябва да ни учудва, тъй като шеф-дизайнер на марката Haval е Фил Симънс, който преди това работеше именно за британския производител.
Що се отнася до двигателната гама, запознати залагат на версии 1,5-литров и двулитров турбобензинов агрегат, а скоростната кутия ще е единствено 7-степенен автоматик. Очаква се серийният вариант на B06 да бъде показан през лятото, а продажбите да започнат още през есента. Дали ще видим машината и в Европа, ще стане ясно по-късно…