Ineos Grenadier е проектът на британският индустриалец сър Джеймс Артър Ратклиф за идеен наследник на оригиналния Land Rover Defender. Ратклиф преди години искаше да откупи правата за старото поколение Defender и поточната линия от Jaguar Land Rover, но получи отказ от автомобилния производител.
След като JLR забрани на Ратклиф дори да споменава името Defender, се роди и идеята за Ineos Grenadier: корав офроудър, който да следва стила и духа на британската офроуд икона. За целта, подразделението Automotive на химичния и технологичен конгломерат Ineos, започна разработването на изцяло нов здрав, проходим и издръжлив 4х4 автомобил.
Компанията привлече и редица сериозни партньори за проекта, включително компании като Magna, MBTech (инженерно подразделение на Mercedes), BMW (за доставка на двигатели) и др.
Все още няма много подробности за новия всъдеход. От компанията заявиха преди време, че той ще разчита на класическата компановка с купе върху рама, като за целта ще се използва изцяло нова платформа. За задвижването ще отговаря дизелов двигател, като по неофициална информация такъв ще идва от BMW. Не е изключено Ineos Grenadier да има хибридни и дори изцяло електрически версии на по-късен етап.
Интересното е,
че от Ineos не подходиха като обичайните автомобилни производители, да представят прототип с камуфлаж, а решиха да покажат дизайна на бъдещата си машина на много ранен етап. Логично, вдъхновението от класическия Land Rover Defender е очевидно. И в цялостната визия и в много от отделните детайли. От компанията заявяват, че машината е направена по логиката „дизайнът следва функцията“, като са водени най-вече от инженерни подбуди и идеята за многофункционалност.
От представените изображения става ясно, че новият Grenadier ще се предлага и като закрит всъдеход, и като пикап. Данни за интериора все още няма, но от компанията обещават той да е семпъл, но качествен.
От тук нататък започва сериозна тестова програма за новия Ineos Grebadier. Прототипи на всъдехода ще бъдат подложени на едногодишни тестове по пътищата и извън тях, в различни климатични условия. Целта е да се натрупа пробег от 1,8 милиона километра.
Повече за дизайна на машината вижте тук: