Рали Дакар / Рали Новини

Кокаиновата афера след рали Дакар 2014 – нищо ново под слънцето

Първосигнално някъде се написа, а после тихомълком се изтри, че кокаинът е бил в българския автомобил за рали Дакар 2014. Е, явно не е така, тъй като машините на българския отбор пътуват към България.

Боливия
MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 2Откритите 1400 кг чист кокаин най-вероятно са дошли от Боливия, която тази година прие два етапа от рали Дакар 2014. Тук, обаче, трябва да направим едно уточнение – дрогата не е била натоварена в Боливия, а най-вероятно в Чили. На тази мисъл ни навежда един простичък факт – етапите в Боливия бяха само за мотоциклети и по-важното – маратонски. Маратонски етап в рали Дакар ще рече, че състезателните машини нямат право на помощ от асистенцията си и помощните камиони не са в бивака на двуколесните. Конкретно тази година асистентските камиони от Аржентина се отправиха директно към Чили, а в Боливия отидоха едва няколко коли и 2 – 3 камиона, но на организаторите на A.S.O. Първо, едва ли мултимилиардна фирма като A.S.O. ще се самоубие с трафик на кокаин и второ, обърнете внимание, че наркотикът беше открит в резервни гуми за автомобили и камиони, а не за мотоциклети. А пренасяне на дрогата в гумите на състезателните мотоциклети въобще и не трябва да се дискутира. Няма как да се сложи по пакет в гумата на всеки от над 200 състезатели. Никакъв шанс!

Нищо ново под слънцето!
Ще ви припомним, че откритият кокаин след рали Дакар 2014 далеч не представлява първи такъв случай, свързан с легендарната надпревара. През 2010 година бе заловен камион, умело маскиран като асистентска машина, без реално да е такава. Трафикантите толкова бяха изпипали работата, че освен рекламните стикери по камиона, свързани с ралито, бяха облекли с истински състезателни екипи, със спонсорски заставки и „екипажа” на машината. Тогава испанската полиция залови 800 кг кокаин, плюс голяма пратка хашиш и 15 000 таблетки амфетамини по път за купонджийския остров Ибиза. Сега, схемата бе доста по-изпипана, този път с истински камион, а не с нагла фалшификация.

Когато Дакар се провеждаше в Африка, там течеше постоянен трафик от Европа към Черния континент, но с далеч по-безобидните алкохол и порно материали, предназначени за арабските държави, през които минаваше състезанието. Това е неофициална информация, публична тайна, но е факт. Естествено, нищо чудно тогава също да са превозвани и наркотици. А колко пратки не са заловени от Южна Америка към Европа, може само да гадаем.

Защо рали Дакар?
MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 2Много простичко. Дакар не е само едно автомобилно състезание, а огромен икономически лост за страните в които се провежда. Самите държави, през които минава ралито плащат милиони долари за да са домакини. И съответно осигуряват тотална подкрепа на мероприятието, което носи стотици милиони за местните икономики. Та дори и печатите в паспортите при преминаване на границите са с бедуина на рали Дакар! Съответно контролът по границите е доста по-охлабен, за да няма проблеми с така важното събитие и съответната държава да се покаже на достатъчно високо ниво, за да остане част от състезанието. Няма да забравя, когато екипът на списание OFF-road.BG отразяваше Dakar Series в Унгария и Румъния през 2008 година. Специален коридор на границата, учудващо вежливи граничари и бегъл поглед на паспортите. И нито дума за това какво има в колата ни, нито поглед към нея. Можеше да пренесем и ядрена бомба, ако искахме. Подобно бе положението по пътя към България – готин джип, рекламни лепенки и само въпрос от граничарите „Може ли да снимаме колата?”.
От друга страна, рали Дакар се охранява много стриктно. Все пак в бивака на ралито има техника за стотици милиони долари. Така трафикантите си гарантират, че никой няма да пипне техния автомобил, докато те не си го вземат и каналът е повече от стабилен. Съгласете се, че ако българското МВР не бе подало сигнал към французите, нямаше да има акция и нямаше да разберем за кокаина.

За съжаление това не е първият такъв случай, свързан с рали Дакар, и едва ли ще е последният.

Христомир Николов (главен редактор на списание OFF-road.BG

Comments are closed.