Продължава да е засилен интереса към кокаиновата афера, свързана с участници в рали Дакар 2014. Както вече писахме, близо тон и половина кокаин бе заловен в сервизен камион, обслужващ пустинната надпревара. Първосигнално, някои български медии прогърмяха, че това е камионът, обслужващ българските състезатели, което бе „облагородено” от факта, че бяха извършени обиски във фирмата и дома на пилота на състезателната кола в ралито Орлин Алексиев.
Както се оказа, обаче, филмът бил не шведски, а съветски. В действителност, за лидери на канала са заподозрени българи, но те нямат нищо общо с родния екипаж, участвал в рали Дакар 2014. Дали в момента пилотът на състезателния Fiat Freemont Орлин Алексиев е разследван във връзка с кокаиновата афера, също не е ясно, но като виждаме, че е на свобода, явно е „извън играта”. Но по странна математика трябваше да бъде проверен.
По същата полицейска математика бе задържан и собственика на камиона, в който бе открит въпросния кокаин – Давид Оливерас (David Oliveras), създател на Epsilon Team. Отборът е един от най-големите, специализирани в асистирането на състезатели за рали Дакар, като е създаден след първото участие на Оливерас в пустинната надпревара през 1987 година. Оливерас е отказал екстрадиране във Франция, като сега Испанският Върховен Съд ще трябва да реши дал ида предаде 59-годишния рали-ветеран на французите. Преди самия Оливерас бяха задържани двама членове на отбора, шофирали злополучния камион – Шави Мора, координатор на тима и Жорди Баниерес, механик.
Испанското оф-роуд общество, свързано с рали Дакар е единодушно, че става въпрос за недоразумение. „Не вярвам истински състезатели и асистенти в рали Дакар да се занимават с трафик на кокаин и въобще наркотици”, заявява пилотът Хуан Поркар за El Periódico. „Откакто състезанието се премести в Южна Америка, имаше притеснения, че машините могат да бъдат обект на трафик. При над 400 автомобила, камиони и други возила, не е трудно в някое да се пъхнат наркотици”. Жорди Юваненти, шофьор на Epsilon Team в рали Дакар 2014 допълва „Би могло много лесно да се достигне до нашите автомобили. След състезанието ние ги оставяме на един пристанищен терминал и даваме ключовете си на непознати местни служители”.
Думите на Юваненти се потвърждават и от мениджъра на българския отбор в рали Дакар 2014 Тодор Христов: