Традиционно за Mazda, СХ-5 е с доста богато оборудване още в базовите си нива. Сред глезотиите в различните модификации са централен прибор HMI commander (за управление на навигационната и инфоразвлекателната системи) на централната конзола, 5.8-инчов чувствителен на докосване дисплей, USB и Bluetooth® връзки и възможност за възпроизвеждане на музика от iPod, навигация с карти TomTom, премиум аудио BOSE и т.н.
За задвижването на новия кросоувър отговаря изцяло новата гама агрегати SKYACTIV със системата i-stop на Mazda. 2.2-литровият дизелов двигател SKYACTIV-D е със система за директно впръскване на гориво common-rail и се отличава със степен на сгъстяване 14:1 (най-ниската в автомобилостроенето) и каскадно пълнене с два турбокомпресора.
Двигателят се предлага в две версии – 150 к.с. при 4500 об/мин и 380 Нм при 1 800 – 2 600 об/мин, както и по-мощната (само при версия с двойно предаване AWD) със 175 к.с. при 4500 об/мин и 420 Нм при 2 000 об/мин. Двигателите са и едни от най-икономичните в сегмента, като за пример «базовият» дизел при модел с предно предаване има комбиниран разход 4,5 л/100 км и СО2 емисии от 119 г/км.
Двулитровият бензинов двигател SKYACTIV-G също е със степен на сгъстяване 14:1, която пък е най-високата в едросерийно произвеждан автомобил в света. При СХ-5 с предно предаване, мощността на агрегата е 165 к.с. при 6 000 об/мин , а въртящият момент е 210 Нм при 4 000 об/мин. Във версия 4х4 стойностите са съответно 160 к.с. при 6 000 об/мин и 208 Нм при 4 000 об/мин. Комбинираният разход на гориво започва от 6 л/100 км.
Двигателите се предлагат с нови 6-степенни трансмисии. Автоматичната SKYACTIV-Drive се отличава с по-широк диапазон на активиране на съединителя и бързо и директно превключване. Шестстепенната механична трансмисия SKYACTIV-MT е с лека и компактна конструкция, лесно и отчетливо
Новата система на окачването е по-лека, но и по-устойчива от досегашните, осигурявайки прецизно поведение на автомобила, комфорт и подобрени характеристики при спиране. Използвана е и нова геометрия на окачването с конструкция тип Макферсън отпред и многораменна схема отзад.
Новата кормилна уредба адаптира обратната връзка към водача в зависимост от скоростта на движение и условията на пътя. Предлага се за версиите FWD и AWD, като при последния се използва променливо управление на въртящия момент на задния мост и прецизен контрол на приплъзването (с разпределение на въртящия момент между предния и задния мост в съотношение до 50:50).
Новият Mazda CX-5 е и с няколко системи за активна безопасност. Smart City Brake Support автоматично задейства спирачната система с цел да предотврати или да намали последствията от евентуален сблъсък с автомобил отпред при скорост на движение до 30 км/ч. Lane Departure Warning System предупреждава водача при неволно напускане на лентата за движение. Rear Vehicle Monitoring регистрира и предупреждава водача за приближаващи отзад автомобили в съседните ленти на движение. High Beam Control System, автоматично превключва от дълги на къси светлини и обратно, предотвратявайки заслепяването на насрещно движещите се участници в движението.
Цените за най-базовия модел стартират от 43 980 лв. с ДДС, има възможност и за ползване на данъчен кредит.
Христомир Николов