АВТО 4x4 / премиери / тунинг

Mercedes EQC 4×42: електрически офроудър с портални мостове

Запознайте се с Mercedes EQC 4×42: брутален всъдеход, задвижван от електричество. Не, това не са картинки на вманиачен по офроуда компютърен дизайнер, а реално работещ прототип, заснет по време на изпитания.

Странният ековсъдеход е разработка на инженера от Daimler Юрген Еберле. Ако това име ви се струва познато, то той е човекът който седи зад не по-малко маниашкия проект Mercedes E-Class All-Terrain 4×42, представен преди 2 години. И е сред отговарящите за специалните проекти на Mercedes G-Class като G500 4×42 и G650 Landaulet, които разчитат на портални мостове.

Именно като специалист по порталните мостове, Еберле е взел за „донор” EQC 400 4Matic и го е „качил” на солидните компоненти. Така, новият офроудър се е сдобил с двойно по-голям клирънс – 293 мм, спрямо базовите 140. И по този показател бие дори всемогъщия G-Class, който е с 287 мм просвет.

Благодарение на порталните си мостове и повишения клирънс, Mercedes EQC 4×42 може да гази до 40 см във вода. Освен това е и с доста по-добри ъгли на атака и спускане: 31,8 и 33 градуса (спрямо 20,6 и 20 при базовия модел).

Електрическата задвижваща система е непроменена спрямо тази на базовия EQC 400. Двата електромотора дават съвкупна мощност от 408 конски сили и въртящ момент от 765 Нм. За движение в по-пресечени терени са налице допълнителни режими Offroad и Offroad+. Те играят ролята на понижаващите предавки в един конвенционален всъдеход. В случая разполагат със специфични настройки на педала на ускорението, системите против буксуване и т.н.

Mercedes EQC 4x4 2

Дали ще видим Mercedes EQC 4×42 като сериен модел? Едва ли, поне за момента. Той е замислен като демонстратор на многофункционалността на електрическите задвижвания при Daimler. Но пък и Mercedes G500 4×42 бе просто шоумодел, преди да се превърне в скъпа и бързо разпродадена серийна машина… А може този модел да е предвестник на портален електрически Г-клас.

Comments are closed.