Range Rover определено има славата на най-луксозния сред оф-роудърите и най-способния извън пътя сред луксозните всъдеходи. Повече от 40 години след появата на модела на бял свят, на пазара в момента е неговото четвърто поколение. Създателите му твърдят, че това е най-луксозният и най-съвършен всъдеход в света, тъй като е още по-лек и по-здрав.
Първата генерация на модела дебютира през 1970 г. и бързо се превръща в нарицателно за луксозен офроудър, оставайки на сцената цели 26 години. Третото му поколение си спечелва прозвището „Императора“, а днес на сцената е четвъртият Range Rover, който по лукс си съперничи с лимузини от ранга на Rolls-Royce и Bentley, но с предимството пред тях, че може да го разходите от Аляска до Сахара без наличието на път.
Новият Range Rover е първият всъдеход в света с революционно олекотена, изцяло алуминиева конструкция, която е с 39% по-лека в сравнение със стоманената на предишния модел. По този начин общото тегло на автомобила е намалено с цели 420 кг. От алуминий са изработени също вратите и част от предното окачване. Благодарение на олекотената алуминиева платформа са постигнати значителни подобрения в ефективността и бързоподвижността на автомобила. Но най-важното е, че разходът на гориво и въглеродни емисии са снижени доста. Въпреки диетата, всъдеходът е леко пораснал – с 5 см на дължина и с 3 см на колесна база, което е довело и до повишен обем в салона.
Новият флагман на британските луксозни всъдеходи има изчистена и елегантна форма, родена от свежа нова интерпретация на характерните физиономични щрихи на марката. Макар да се разпознава моментално като Range Rover, той прави значителна крачка напред с еволюция на класическия дизайнерски език на модела. Конструкторите са се съобразили с искането на клиентите на предходните поколения «Не го променяйте!» и макар да носи модерни черти, актуални за наши дни, силуетът много лесно би ви напомнил и за «дядото» от 1970 година. Фаровете, предният капак с формата на мидена черупка, решетките – идеята е същата като отпреди 40 години, но линията вече е по-плавна и обтекаема, за да се постигне коефициент на въздушно съпротивление от 0,34.
продължава на стр. 2