АВТО 4x4 / премиери

Новият Audi Q7 предпремиерно в България

audi_q7_bulgaria1Новото поколение на всъдехода Audi Q7 бе представено предпремиерн ов София, съвсем скоро след световната премиера на автомобилното изложение в Детройт през януари 2015. Турнето на гигантския quattro автомобил, включва обиколка на всички европейск идържави, а България бе сред първите, в които бе показан.

За най-нетърпеливите, Audi Q7 е вече в предварителна продажба в дилърската мрежа на Аudi в цялата страна. Цената на базовия модел с дизелов двигател 3.0 TDI  е 121 597 лв. (62 171 евро) с ДДС. Предпремиерният автомобил ще бъде  в България за една седмица до 29 април в мобилния шоурум на Ауди на пл. Батенберг в столицата

С второто поколение на Audi Q7, марката с четирите кръга oбещава да постави нови стандарти в този пазарен сегмент. Задвижването, ходовата част, леката конструкция, системите за асистенция и мултимедията са с иновативни технологични решения. Със своето намалено с до 325 килограма тегло, новият модел се превръща в еталон в своя клас. Audi Q7 се отличава с около 26% по-нисък разход на гориво от своя предшественик и е оборудван с най-модерните електронни системи за подпомагане на водача, инфоразвлекателни технологии и комуникационни възможности.

audi_q7_bulgaria2Със собственото си тегло от едва 1 995 кг (във версията 3.0 TDI), новото поколение на Audi Q7 е най-лекият представител на своя клас. Инженерите на Audi са успели да намалят разхода на гориво на новото поколение Q7 с цели 28% при версиите с двигатели TFSI и с 23 процента при моделите TDI.

Версиите 3.0 TDI с максимална мощност 200 кВт (272 к.с.) и 3.0 TFSI с 245 кВт (333 к.с.) гарантират на новото Audi Q7 ускорение от 0 дo 100 км/ч в рамките на 6,1 секунди (TFSI) и съответно 6,3 секунди при TDI. Средният разход на гориво на дизеловия V6 възлиза на едва 5,7 литра на 100 километра, което се равнява на емисии от 149 грама въглероден двуокис на километър пробег, а на бензиновия – 7,7 литра на 100 километра съгласно регламента NEDC, съответстващи на 179 грама въглероден двуокис на километър.

Новото Audi Q7 е с втората генерация модулна инфоразвлекателна платформа, както и виртуалното контролно табло на Audi. Специално създадените архитектурни компоненти в интериорното пространство на Audi Q7 формират своеобразен щит, който създава усещане за безопасност. Това се постига чрез визуалното преминаване на елементи, простиращи се като загръщащи орнаменти, от вратите към арматурното табло.

С най-дългия салон в класа, въпреки намалената външна дължина, новият Audi Q7 предлага повече интериорно пространство от своя предшественик. Интериорното пространство е и изключително гъвкаво, поради което пътниците ще се насладят на по-голям обем за главите, раменете и коленете. Новият автомобил  осигурява комфортна триместна седалка с настройващи се облегалки, делящи се в съотношение 35:30:35.

audi_q7_bulgaria3Изключителен акцент при новото поколение е и пълната гама от нови електронни системи за подпомагане на водача, сред които адаптивен темпомат и функция за асистенция на водача при движение в натоварен трафик. Audi предлага друго авангардно технологично решение като допълнително оборудване: системата за завиване на четирите колела. Нововъведението All wheel steering предлага допълнително  управление на задната ос.  При ниски скорости се характеризира с повишена маневреност. Задната ос завива в противиположна посока на предната ос,за да бъде намален ъгълът на завиване . При високи скорости осите завиват в една посока и се подобряват динамиката и стабилността на автомобила.

Версията Audi Q7 e-tron quattro, която ще бъде представена на пазара малко след премиерата на новото поколение, е първият plug-in хибрид на марката Audi с дизелов двигател. Моделът е  със системна мощност от 275 кВт (373 к.с.) и сумарен максимум на въртящия момент на хибридното задвижване в размер на 700 Нм. Audi Q7 e-tron quattro ще бъде и първият в света дизелов plug-in хибрид с двойно предаване quattro в престижния SUV сегмент от пазара. Средният разход на гориво на хибридната версия (NEDC) е едва 1,7 литра на 100 километра пробег, което се равнява на емисии на CO2 от 50 грама на километър. Един пълен заряд на акумулаторните батерии е достатъчен за изминаването на 56 километра.

Comments are closed.