АВТО 4x4 / ГАЛЕРИИ / премиери

Porsche най-сетне показа фейслифта на Cayenne

2015_porsche_cayenne_facelift На пръв поглед обновеният SUV на марката много наподобява актуалния модел, но всъщност 2015 Cayenne предлага много визуални новости, особено отпред, където виждаме по-голяма радиаторна решетка, броня с нов дизайн и повече отвори за охлаждане. Обновени са и предният капак и калниците. Биксеноновите светлини са стандартно предложение за Diesel, S и S E-Hybrid версиите, които могат да бъдат поръчани с 4-точкови LED дневни светлини. Опция за Turbo моделите са LED светлините с Porsche Dynamic Light System. Хвърляйки око на задницата, виждаме по-ъгловати стопове, нова форма на задния капак и различни брони в зависимост от ауспусите.
Най-важната промяна е под капака. Там Cayenne S е получил нов V6 3.6-литров битурбо агрегат, разработен изцяло от Porsche. Моторът развива максимална мощност 420 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент 550 Nm от 1350 до 4500 об/мин. Той се явява заместител на „жадния“ атмосферен V8 с работен обем 4.8-литра, но предлага 20 к.с. и 50 Nm повече, като обещава по-добра ефективност. Ускорението от 0 до 100 км/ч Cayenne S ще прави за 5.5 секунди (5.4 секунди със Sport Chrono Pack), а максималната му скорост ще е 259 км/ч.
Cayenne S E-Hybrid ще използва 3.0-литров V6 със суперчарджър, развиващ 333 к.с. Бензиновият агрегат ще е куплират с електромотор, който добавя 95 к.с. към мощността, като така общата става 416 к.с при 5500 об/мин, а въртящият момент – 590 Nm от 1250 до 4000 об/мин. Тази комбинация гарантира ускорението от 0 до 100 км/ч да става за по-малко от 6 секунди и максималната скорост да достига малко над 240 км/ч. Само на ток E-Hybrid ще се движи до 124 км/ч. Електромоторът черпи енергия от 10,9-киловатчасова литиево-йонна батерия, осигуряваща пробег от 18 до 36 км в различните темпове на шофиране.
От Porsche заявяват, че шасито на Cayenne е било подобрено за повече комфорт, което няма да афектира динамичните характеристики на SUV-а. В купето се забелязват обновен мултифункционален волан с перца за смяна на предавките. Твърди се, че инженерите на Porsche са подобрили и автоматичната Start/Stop система на двигателя.
2015 Porsche Cayenne фейслифт ще излезе на пазара в края на годината. Най-евтин ще е Cayenne Diesel, а най-скъп Cayenne S E-Hybrid.

Comments are closed.