goncalves_rali_dakar_2014_fireПетият етап на рали Дакар 2014 бе може би най-тежкия в досегашните издания на състезанието в Южна Америка. Отсечката от Чилесито до Сан Мигел де Тукуман този път бе еднаква за всички класове и с обща дължина над 900 км (половината от които трябваше да са състезателни). Трасето с много сложна навигация, определено разбърка класирането в някои от категориите, като създаде големи главоболия на мнозина от лидерите в класирането и причини големи размествания на върха. Първоначалната състезателна секция бе с модифицирана във втората си част дължина за автомобили и камиони и напълно отменена за мотоциклети и ATV. Причината беше в прекалено пълноводните реки в района, които станаха труднопроходими, след излелите се в началото на годината дъждове.

MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 1При автомобилите, голяма бе драмата за Карлос Сайнц (SMG). Доскорошният лидер в генералното стартира отсечката от Чилесито до Тукуман доста добре, но още в първата половина на етапа получи повреда в електрическата система и трябваше да спре. На всичко отгоре, на километър 162 от специалния етпа, Матадорът допусна навигационна грешка и започна да се лута насред пустошта. След като загуби над 20 минути, испанецът тръгна да търси изпусната контролна точка, която в крайна сметка така и не откри и на пасива си от 1 час след етапния победител добави още един. Подобно бе и ситуацията с още няколко именити участници. Така например, Роби Гордън (HST Gordini), който пристигна трети на финала и най-накрая мислеше, че има ден в рали Дакар 2014, също се оказа без контролна точка, но по-голямата драма бе за Насър Ал Атия (Mini), който с еквивалентния си пропуск изпадна до 5-о място в генералното с пасив от близо час и половина на водача.

След тези проблеми, или по-скоро още преди тях, най-бърз в етап 5 на рали Дакар се оказа Нани Рома. Пилотът на Mini оглави и генералното класиране, след като изпревари с 4 минути Жиниел Де Вилиерс (Toyota) и с цели 20 съотборника си Орландо Теранова. В оверола Теранова е втори на половин час от Рома, а челната тройка допълва Стефан Петерханзел, който завърши една позиция по-назад етапа, а пасивът му спрямо испанеца е 40 минути.

rali_dakar_2014_s5_B (21)При мотоциклетите, вчера също бе ден за Испания. Марк Кома направи голямото си завръщане в рали Дакар 2014, след като бе един от малцината, които не се объркаха на гореспоменатия километър 162 и даде най-добро време за деня. Можем да кажем, че Кома бе голям късметлия, тъй като точно след края на първата състезателна отсечка получи техническа повреда, която щеше да го забави за втория старт, но както споменахме, втората част на етапа бе отменена. Втори за деня се класира съотборникът и сънародник на Кома Жорди Виладомс, а трети Елдер Родригеш (Honda). Първите трима за деня, обаче, финишираха през десетина минути един от друг и Марк Кома поведе със сериозна преднина в генералната подредба. При това пред основния претендент за титлата Хуан Бареда, който вчера завърши на фаталната 13-а позиция и на 44 минути от Кома и за момента трудно ще избие пасива си от 41 минути от Кома. Трети в общата подредба е Франциско Лопез, който за деня завърши едва на 20-о място, на 51 минути след Кома.

Денят бе поредният неприятен за Сирил Депре, който явно има още да работи по новата си Yamaha. Французинът загуби 47 минути, а за капак също стана жертва на навигационна грешка и получи 1 час наказание за изпусната контрола и в крайна сметка пристигна в Тукуман на 33-о място за деня. В генералното Депре е 12-, на 2:23 часа от Марк Кома.

Продължава на следващата страница