В генералното, третото място все още е за Жорди Виладомс (КТМ), но той ще е подложен на сериозен натиск от Оливие Пен (Yamaha) и Елдер Родригес. Сирил Депре, който се изкачи до 6-о място във временната подредба, също има шанс да атакува подиума, след като стопи разликата си с Виладомс до 20 минути.

rali_dakar_2014_s10_A (22)Голямата изненада на деня, обаче, бе в класа на ATV-четириколките. Там, етап 10 на рали Дакар 2014 бе спечелен от дебютанта в състезанието Сергей Карякин (Yamaha). Първият руски атевист в Дакар, за когото писахме по-рано днес, бе по-бърз от лидера в генералното Игнасио Касале с близо 2 минути и записа името си със златни букви в историята на ралито. Касале от своя страна успя да увеличи аванса си в оверола със също толкова минути на Серхио Лафуенте.

Денят не бе особено добър за Себастиан Хюсеини (Honda), който изостана на 2 часа от етапния победител, макар да запазава 4-ото си място в генералното, но далеч от намиращия се на трета позиция Рафал Соник (Yamaha). Състезанието се развива добре и за най-младия участник в тазгодишното издание – 18-годишният Йеремиас Гонзалес Фериоли, който завърши деня на 5-о място, а в генералното е една позиция по-надолу.

rali_dakar_2014_s10_A (16)Алеш Лопрайс (Tatra) най-накрая успя да вземе етапна победа в рали Дакар 2014. Въпреки това, чехът е едва 4-и в генералното класиране при камионите, на 2 часа от лидера Жерар Де Рой. Самият Де Рой, обаче, вече е под огромен натиск от Андрей Каргинов, тъй като руснакът успя да му измъкне близо 6 минути на отсечката и разликата помежду им във временната подредба се стопи до малко под 8 минути. И тук, както и при автомобилите, ако нещата продължат да се развиват с това темпо, довечера начело на класирането може и да не е пилотът на Iveco…

И тази категория остана без някои от именитите си състезатели, след като Питер Верслуис (MAN) отпадна заради технически проблем, а Мартин Коломи (Tatra) въобще не успя да застане на старта към Антофагаста.

Днес, рали Дакар 2014 се отправя към Ел Салвадор, а в менюто на състезателите са 605 състезателни километра, минаващи през знаменитите дюни на Копиапо.