Новото поколение Skoda Octavia Scout стана факт половин година след дебюта на конвенционалното комби и лифтбека от генерация 4. Крос-версията на чешкия бестселър не изневерява на традицията да изглежда по-приключенски и да е малко по-висока и проходима. Но сега идва и с други новости.
Генералната новост е, че за разлика от преди, новият Octavia Scout може да бъде поръчан и само с предно предаване. Досега, вариантът се предлагаше ексклузивно с 4х4 задвижване. За сметка на това, пълноприводните варианти са си факт и тук, а като цяло двигателната гама е доста обогатена.
С предно задвижване се предлага базовият бензинов двигател при Skoda Octavia Scout. В случая той е с обем 1,5 литра и 4 цилиндъра, като постига мощност от 150 к.с. Предлага се с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенен автоматик. Във втория вариант, моторът разчита на допълнителен стартер-генератор (т. нар. „мек“ хибрид). Тук 4х4 задвижването е опционално.
По-мощният вариант на бензин е двулитров мотор с мощност 200 к.с. Тук задвижването на четирите колела и 7-степенният автоматик са стандартни. Що се отнася до дизеловите версии, те са три, като базата е един двулитров двигател.
Най-маломощната дизелова версия предлага максимална мощност от 115 к.с. и ръчни скорости, а задвижването е на предния мост. Междинният вариант разчита на 150 конски сили, а върховият – на 200. В последния, пиковият въртящ момент е 400 Нм, като автоматик и 4х4 също са стандартно включени.
Новото комби с повишена проходимост е по-дълго с 16 мм и по-високо с 15 от конвенционалния модел. Това се дължи основно на черните предпазни панели в долната част на купето, които са визуален стандарт при Skoda Octavia Scout. Специфични са и 18 и 19-инчовите джанти, а салонът в основна степен пунктира този на конвенционалната Октавия.
Моделът с повишена проходимост се очаква на пазара тази есен. Тогава ще има и детайлна информация за цените на отделните варианти.