test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbg (5)Както споменахме по-горе, тестваната от нас модификация е доста натъпкана откъм глезотии. Кожен салон, електрически предни седалки (тази на водача и със запаметяване), добра климатизация… По наши спомени, предният Santa Fe си беше просторен и отпред, и на втория ред седалки. Тук просторът отново е налице, като създателите на автомобила твърдят, че са увеличили пространството за краката на предния и втория ред места. Може и така де е, на нас не ни е било тясно в корейския SUV и досега. Шофьорската седалка предлага висока позиция и добро зрително поле, а обновеното арматурно табло е сравнително ергономично и интуитивно. Голяма благина е стъкленият панорамен покрив с отваряща се предна част, който осветява доста добре купето. Багажникът също е нараснал малко и независимо дали сте с трети ред седалки ли не, получавате базови 585 литра.

Доста важни, полезни и интересни функции са адаптивните предни ксенонови светлини, системата за предупреждение на напускане на платното, адаптивен круиз контрол, поддържащ константно разстояние с автомобила пред вас, камера за паркиране на заден ход и що годе прилична навигация с карта на България. Аудиосистемата също е повече от прилична.

test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbg (6)И така, потегляме. Обновеният 2,2-литров двигател с турбо с променлива геометрия заработва равномерно и тихо. Дизеловият агрегат е с мощност от 197 к.с., постигани при 3800 об/мин, а въртящият момент от 436 Нм се постига в диапазона 1800 – 2500 об/мин. Традиционно комбинацията дизел (поне в обем около 2 литра) и автоматик е гаранция за мудност, но в случая 6-степенната скоростна кутия почти няма характерните турбо дупки, а предавките се сменят относително с чувство, спрямо подаването или отпускането на газта. Скоростната кутия има два режима – „нормален” и Sport, като последният поизцежда оборотомера, нещо което поне за нас е малко излишно при този тип дизелови двигатели.

Максималната скорост на Hyundai Santa Fe с този агрегат и трансмисия е 190 км/ч, а ускорението от 0 до 100 става за малко повече от 9 секунди (по каталог). Лично за екипа ни, разумната максимална скорост, при която имате пълен контрол над колата трябва да е в рамките на максимум 170 км/ч. Комбинираният разход от 6,7 л/100 км е допустим може би в „лабораторни условия”, но ако юркате и бързате, си пригответе два литра отгоре, което все пак също е доста прилична стойност.

test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbg (3)За габаритите си Santa Fe е доста маневрен, возията и по по-неравни пътища е комфортна, без силно друсане. Въпреки тази „мекота”, клатенето на купето при по-висока скорост и завои е сведено до минимум. Отпред, корейският всъдеход използва МакФерсън, а отзад окачването е многораменно. Нещо, което допринася за радостта при управление е новата система Flex Steer, която променя режима на чувствителност на волана (спортен, градски или нормален), като според избраната селекция го втвърдява или отпуска, за по-прецизно маневриране.

продължава на стр. 3