test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbgТретото поколение на корейския бестселър Hyundai Santa Fe дебютира в началото на 2012 година, а от същата есен дойде и в България. Скоро след появата си, всъдеходът започна да печели награда след награда и дори бе коронясан за „4х4 на годината” у нас. Освен тази си титла, корейският SUV спечели награди от редица престижни български и международни специализирани издания, като получи 5 звезди в краш-тестовете на EuroNCAP и бе обявен за един от отличниците на организацията, отговаряща за безопасността на автомобилите. Е, как да устоиш на изкушението да видиш този хит?

Още от първото си поколение, Hyundai Santa Fe е оставил приятни впечатления у нас. Втората генерация изглеждаше още по-сериозна, спечели редица класации за качество, но и стана по-скъпа. Всъщност, Hyundai доста отдавна се раздели с имиджа си на производител на евтини автомобили и в момента, заедно с дъщерната компания Kia, уверено върви към статута на премиум масова марка.

test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbg (4)За момента, новият Santa Fe се предлага в България с три двигателя – 2,4-литров бензинов със 192 к.с., двулитров дизел със 150 к.с. и 2,2-литров със 197 к.с. За агрегатите са налични 6-степенни механични и автоматични трансмисии, а задвижването може да е предно или 4х4. За радост на потребителите (особено корпоративните клиенти), 7-местната конфигурация няма да се предлага само в новия Grand Santa Fe, а и в „конвенционалния” модел.

И така, подкарваме доста наточената версия 2,2 CRDi с най-високото ниво на оборудване Premier. Естествено, цената й също е доста наточена – 86 990 лв, но пък насреща имаме кожен салон, навигация, автоматични скорости и десетки глезотии за комфорт и забавление.

test_drive_hyundai_santa_fe_offroadbg (1)На пръв поглед, новото поколение Hyundai Santa Fe следва линиите на предходния модел, но веднага се набиват на очи новости в дизайна. Обновления виждаме в почти всички детайли – предни и задни светлини, решетка, брони… Общата визия може да се нарече атлетична, точно каквато бихме очаквали от корейския флагман. Новият Santa Fe запазва колесната база от 2700 мм, но е по-дълъг и по-широк от предното поколение, макар и една идея по-нисък.

продължава на стр. 2